fredag 24 oktober 2008

Förrvirrad...jag????

Ställde klockan på 06.00 för att hinna med så mycket som möjligt i dag...fullt schema hela dan!!!
Pallade mig ur sängen vid 06.30 och gick ut på altanen för att data, dricka te o röka.
Vid 7 tiden väcker jag barnen och jag lagar mannagryns gröt för det älskar dom...själv åt jag några torra hårdmackor...alltid samma visa!

I väg med barnen till skolan, glömt köpa fredagsmys till stora H,,,lovade att göra det direkt. Alla baren skull ha nåt fika med sig till skolan idag...

Ok åker till lokala ica och handlar....-fingerkakor, ballerina kakor, ölkorvar, vindruvor och festis...till en unge, min stora H... Jag resonerar så här att det finns alltid barn som inte har så det räcker eller att någon glömt o man vill ju inte att någon ska vara utan...Samtidigt vill jag lära min tjej att man ska bjuda och vara generös om man har möjlighet.

I förbifarten så köpte jag även en orkideé till fröken, det tycker jag att hon är värd!!!
Likadant där villl jag lära mina barn att visa uppskattning...och dom blir så stolta över att ge.
Mina underbara ungar...

Sen, eller var det innan fika handladet...vet inte så noga, iaf så åkte jag o mötte min kompis skräp-fia....som är så ledsen..Hennes sk x-fästman har behandlat henne som skit och nu står hon utan bostad med 2 små underbara ungar...Fiso-Bert har fått henne att känna sig värdelös och utnyttjat hennes godhet...tänk er att hon jobbat hela sommaren med att måla om hans jävla hus och hon får inte en krona ens i ersättning...Ä skräp-fia åk dit och slit bort plankorna du målat så kan han göra om det själv...det är ju HANS hus....

Tänk att han var så smart att han fick dig att skriva över huset på honom....värdeökningen du hjälpt till med får du inte ens den ta del av....Fiso-Bert kan nu känna sig helt nöjd...
Så vi gick på en prommis skräp-fia och jag,,,hon behövde mig idag....imorgon så kanske jag behöver henne....love u skräp-fia.....

Sen hem och fixa i ordning mig,,,,tar ju evigheter nu för tiden...pust!!!!
Sen tanka bilden som formligen hostade sig till macken, sen så åkte pansarvagnen och jag till kista för att möta upp tjejerna... Vi hade super kul och så trevigt.

När glamouren var slut så åkte jag till fritids för att hämta ungarna, dom ska till mormor i kväll då jag jobbar ikväll....hem m ungarna till mormor sen i väg till jobbet......
Men när jag kommer dit så kommer en kollega till mig samtidigt och vi tittar på varandra....Dubbelbokning???? Å så skrattar vi...det var hennes pass...vimsiga jag har skrivit fel i agendan...men då säger hon.- Du kan jobba om du vill?
-Näe jag åker hem till min mamma och myser med mina barn,,,sagt o gjort...och vår kväll var så härlig.....

Tack mina underbara ungar som får mammas motor att fungera!!!

Majsanjobbarförsinabarnpajsarn
BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Monica sa...

först ler jag hahaha tog du med ölkorv till skolanhahaha kul;)
fisobert kan ta sig i röven!
Din mamma är underbar jag vill också ha en morrmor till min dotter *kram på sig majsanbajsan;)

sofie sa...

Fy vilken hemsk karl din vännina hade.Säg åt hennefast det inte är direkt nån tröst:endel straffar gud på en gång endel spar han.fisobert kommer nog att få sitt straff men det kan dröja ett tag.Hoppas att det löser för henne på bo fronten det kan ju inte vara kul när man har barn att inte ha nånstans att bo.Kram