fredag 26 februari 2010

Va!?!??!

Så här då...

Ett av mina barn är inne i en kämpig period nu. Mycket sorg/gråt och självransakelse.. Helt utan grund faktiskt. Men nu är det som det är. Klart ungen ska ha stöd/kärlek och tålamod från oss båda päron... Tycker ju jag då..

Så jag min idiot, kontaktade pappan (sms). Där jag bla skrev att ungen inte behövde hålla på att pleasa, den ganska elaka styvmorsan. Faktum var att hon inte ens behöver träffa surfittan om hon inte vill. Hon är stor nu och har rätt att välja. Och ja! Jag är skitförbannad på gubbjäveln och den evigt sura/korkade kärringen.

Svar på det: Du ska inte lägga dig i hur barnen har det hos mig! Och de får inte prata mer med dig om hur de har det i vår familj...

Jamen tjena Herr päronskaft! Mina barn får prata med mig om vad de vill, när de vill och om de vill. Och de behöver inte längre tassa på tå för vare sig dig eller "nya". Kan käringen inte vara snäll, rättvis och visa mina barn respekt så ska hon få på käften, tills hon hajjar.. Tro mig! Mina barn är viktigast för mig! Så det så!!

Sen var det den andra ungen...

Exet hade bokat upp att ungen skulle leka med en kompis, på min dag. Niemas problemas.. Klart hon ska leka med kompisarna. Jag råddade om och fixade. Men skickade ändå ett sms om att jag inte förstod, hur exet kunde boka upp min tid med barnen samtidigt som han skickar hotfulla mail till mig om att jag inte FÅR boka upp något på hans tid med barnen. Alltså.. Jag bara undrade, eftersom jag aldrig bokat upp exets tid utan att fråga först. Och det sker väldigt sällan öht.

Svar på det: Synd att du inte vill att "ongen" ska ha några vänner på fritiden! Pinsam är vad du är!

Ahmmennn.. Va fan!?! Hur sjuk kan en människa bli!? Och hur fan ska man kunna samarbeta eller försöka måna om barnen gemensamt när svaren är så urbota "God dag-yxskaft"..

Tror inte ens jag orkar svara på skiten!

Pok


MallanublirdetsnartBUPbralla



BloggRegistret.se
^

4 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Men det är ju inte klokt....barnen måste ju få prata av sig/tycka/tänka vad dom vill...och att kunna prata med sin mamma om allt är ju att bygga förtroende för resten av livet...go Malla säger Majsan.

Systerdyster sa...

Kan man bilda en förening för knäppa X och skicka dem med en enkel biljett till månen?

pangis sa...

Jamen är du förvånad?? Han kommer aldrig att ändra sig eller samarbeta med dig. Han är och förblir alldeles för skitviktig i sig själv för det.

Men hut slår tillbaka och en dag så... Kommer han bita i det suraste av äpplen!

Stå på dig vännen du har fina tjejer att vara stolt över och det är din förtjänst.

POK!

Anonym sa...

Tur att jag har er.. Annars skulle jag bli knäpp av idiotier jag får höra från exet..

Pok

Mallagörvadjagvillbralla