fredag 11 juli 2008

Ditt jävla rikspucko!!!

Jag måste bara få kräkas lite... På mitt ex..

Barnen är ju där nu. Hos sin pappa. Jag tror de har det bra.

Men för hundronde gången i ordningen "lägger han undan" barnens telefoner. Så snart de har kontakt med mig. Och förmodligen så har de rest iväg till pappans "nya" familj nere i Småland. Jag vet faktiskt inte... För som vanligt: Så får jag inte veta var de är... Så har jag inget att göra med mina barn när de är hos pappan.

Det är tröttsamt att försöka dela ett föräldrarskap på dessa premisser.

Ska det vara så förbannat svårt att inse att vi tillsammans ska ge våra barn tryggheten hos vilken förälder de än befinner sig hos?

Jag är inget kontrollfreak... Inte alls! Jag tycker bara att det är så självklart att barnen ska få ringa/sms:a/maila vad de vill, när de vill och hur de vill till sina föräldrar.... Det är deras rättighet! Och därför har jag skaffat varsin mobil, jag betalar alla samtal mm... Och de har själva förfoganderätt när de är hos mig. De ska alltid kunna ringa sin pappa... Självklart!

Och jag har inga åsikter om vart de ska åka eller när. Men det är väl en smal sak att sms:a och berätta att de kommit fram dit de ska när de är ute och reser?

Tom sonen och svärdottern slänger iväg ett sms till oss föräldrar om att de är framme och att resan gått bra, när de är ute på "långresa".

Och självklart är jag benhård med ungarna när vi är ute och reser att de ska sms:a pappa och berätta att vi kommit dit vi ska, eller var vi befinner oss... Det är ju likväl hans rättighet att få veta... vad skulla jag/barnen tjäna på att han är orolig eller undrar?

Och för det allra mesta mailar jag pappan om planerna om resor och så´nt i god tid. Det är hans rättighet att få veta. Han är ju pappa var barnen än befinner sig. Likaså är jag mamma 24/7 var barnen än befinner sig.

Ett jävla rikspucko sa jag va!?

Pok

Mallatröttpåhämndpappanbralla















BloggRegistret.se
^

16 kommentarer:

Anonym sa...

Sån var mina barns far också i några år, men det slutatde ju med att han avsade sig den gemensamma vårdnaden, frivilligt, och barnen blev så stora att deras vilja gæller vad gæller umgænge.

Du gør alldeles rætt och pappan tænker som ett røvhål!
I sluændan ær det den hæmdgirige som sitter ensam och øvergiven. Barn ær inte dumma, de genomskådar oss vuxna.

pok

Anonym sa...

*håller med INNA*
;)

Anonym sa...

Du har rätt, han gör fel.... Rikspucko är ett milt ord i sammanhanget, det är min ödmujuka åsikt, hoppas att du hör av dom snart// Kram

Anonym sa...

Jag känner igen mig. När dotterns far träffade sin nya tjej fick jag på omvägar veta att han flyttat ut till henne. När jag sa att jag ville veta var min dotter bor varannan vecka fick jag svaret att "det har du inte med att göra". Han gjorde även klart för mig att hans nya tjejs släkt är vår dotters "riktiga" släkt. Hennes kusiner på min sida var inte viktiga - "det avgör jag, inte du!!!". Vi separerade för 14 år sen, nu ser jag fram emot januari 2002 - då fyller min dotter 18. Han är en person jag alltid kommer att hysa agg mot. Jag vill helt enkelt inte förlåta honom för hur han agerat.

Majsanochmalla sa...

Hahah... Brudar... Vad fan är det för arslen vi fastnat för?

Å du Bitte... Mina barn kom hem och sa att de skulle få en ny mamma... Och en ny syster!?!? Que?!?! Båda ungarna grät och var ledsna... De vill ju bara ha mig... Så klart! Men då sa jag bara att den som försökte ta min mammaroll skulle få en feting rakt i plytet... Det tyckte ungarna var skitkul. Så då sa det det till sin pappa... Som fick ill det att jag hotade hans nya!??!??!*suck*

Jag vill bara veta att mina barn har det bra... Ingenting annat!

Pok


Mallakramaromerallabralla

ullrika sa...

tyck inte jag är hemsk nu men.. sån här kan han ju inte ha varit från början? då hade du aldrig skapat barn med honom? eller är kärleken såå blind?

fy för honom. må han nångång inse hur han beter sig och få sitt straff i form av ensam ålderdom. eller nåt annat otäckt...

Majsanochmalla sa...

Jag tycker inte du är ett dugg hemsk Ullisen. Inte alls. För om du bara visste vad jag funderat och undrat vad som hänt... Under resans gång... Dessvärre har jag varit blind, ganska snäll och kär så klart! Och ja... Jag har varit mycket blind.. Verkligen!

Jag orkar inte ens hoppas att han får något straff... Så´nt biter inte på honom. Jag vill bara höra barnens röst eller sms eller så.

Pok

Mallasaknarbarnenbralla

Anonym sa...

tack för igår *kul att ses'
Kram Monica

Majsanochmalla sa...

Detsamma Monika! DU var precis den snygga, roliga charmiga tjej jag förväntat mig!

Skitkul och ses...

Kram

Mallaganskatröttbralla

Anonym sa...

du har rätt idioten har fel.

det var inte igår mina damer, hoppas att allt är bra med er!

ullrika sa...

Mallaenblanddomklokastejagvetbralla

Majsanochmalla sa...

"Jag"

"Jag"


Ingen semester bäjbi? Inte bra! Mona o Monica... fika med oss... Ink dig?

Ullisen... *rodnar* Tack tjejjen... Det värmde.

Jag vill, kan och törs bemöta mina egna fel och brister.. Och det gör asont.. att inse att kärleken till "han" Då... Får barnen betala... Nu..

Jag hoppas "han" kan låta barnen ta emot mina "ganska" harmlösa: "Go natt! jag älskar er"sms. Någon gång varannan dag eller så... Eller att barnen får tillåtelse att längta efter mig. Sms:a mig eller maila mig... För jag tror mycket på att bekräfta känslor.. Istf att förneka dem. Därmed inte sagt att man kan tillåta "alla barn att bestämma, alltid".

POK

Mallatjatbralla

ullrika sa...

blidde han såå arg? vart tog du vägen? kom tillbaka!!

Anonym sa...

hallo vart tog ni vägen majsan o malla ???
Majsan grattis på dagen;) i morgon va?

Anonym sa...

Jaha... har du spytt klart på rikspuckot snart? För nu j-lar vill vi läsa annat! :-)

JuppsomsaknarMallabrallaochsomkommerfrånlandetpupp.

;-)

Anonym sa...

Men nu får ni hit på nått, :) saknar er!
Kolla mitt inlägg från idag 22juli jag är mallig:)

*kram* Monicaärmailligbralla