fredag 28 november 2008

Ord som bara är..

För gulliga Som bara fastnar för att en lite unge inte lärt sig prata än... Här är ett litet smakprov på vad mina älsklingar sagt.. Över åren:


Kälv, kan kälv!

Kukhus

Fitta

Nattnille..

Glenna

Männikor

Blådd

Jölk

Bugglig

Holy Motet

DrrrPhil (uttalas som ett ord med alla konsonanter väl artikulerade)

kidor ...

Kan du tyda?

Har ni några gulleuttryck som finns kvar fast ungarna börjar bli äldre?

Pok

Mallauttråkadbralla


BloggRegistret.se
^

8 kommentarer:

Anonym sa...

Just det! varje gång han sa nått skulle jag komma ihåg o skriva upp det...gjorde jag det?
Näpp!
Men jag minns att han hade dom bulligaste gulligaste kinder o tumvante utan tumme för den skulle han ha i munnen och sen minns jag allt för väl att han sov i min säng till han fyllde 7 :)
Å kan ingen skruva klockan tillbaka!

Ha så roligt ikväll,man vet aldrig jag kanske har tid o möjligheter nån annan gång,vet ju inte ens om du e sthlms brutta ju ;)
Men jag antar det och om du vill kan du mejla mig på plommon adressen i min bloggpress ifall du vill ha facebookkontakt finns därinne jag me' :)

*Kram o skål*

Anonym sa...

Stupid me! ;) det står ju att du e sthlmbrutta ju!

Monica sa...

flyflan

krokobil

macaonalds (HÖGT) höll på att åka av vägen
jöss mitt minne är ingen bra

Majsanochmalla sa...

Lennit= Linne
Legobiten= Läckerbiten
Jutta Jutta= piig leksak
Klyckling`kyckling
Äkk=ägg

Sen har ju kidsen sagt så många roliga saker...drar dom en annan gång...kram

Pangbruden sa...

Massor men jag minns inte ett enda bara för att du frågar.. återkommer min vän!! Ha nu så kul det bara går utan mig.. Puss o hångel

Anonym sa...

föttskärsås = köttfärssås
madelad = marmelad
lakrisöring = laxöring
bangåre = regnbåge
isbjörssallad = isbergsallad
mömös = smörgås
damasmummet = vardagsrummet

kommer från från mina älsklingar^^

Jag höjer mitt glas med chardonnay i en skål till er brudar med hopp om en härlig kväll!

puss på er godingar^^

Malin sa...

Ravbulle=varulv
Stölvar
Bambulla=McDonalds (systerdotter, nu 21 sa så)

Väntar på att komma till er snatr. Ska bara leka taxichaufför först

Mummel sa...

kabib
doktorfilmen
hylla sej hälv
härnorna
hitta pittan

Många är det...

Tack för positiv minnesspark...