måndag 5 januari 2009

Mitt hem är i kaos

Jag är ju en sån mamma som tror på att barn utvecklas genom att få ansvar/exprimentera/snickra ja ni vet sånt som barn gillar..

I går kväll så blev det grädde över när vi myst på kvällen och jag degar framför tv:n, helt plötsligt så har ungarna tagit grädden o gjort smör i alla möjliga smaker...alla mina kryddburkar hade dom tagit fram, gjort slut på o´boyen osv...

Mamma vill du smaka....-Nä tack jag vill inte dö...o vet ni ungar ni kommer dö om ni inte städar upp efter er..
Sen gick jag o la mig....o faktiskt hade dom lyckats ganska bra att städa men man kan ju lungt konstatera att ungar i 8-11 års åldern inte har så stor städkoll.

Nu sitter ungarna o brer sitt "äckliga" smör på sina mackor...jäka jäka, säger jag då.. och det luktar curry i hela huset och junior vaknade faktiskt med ont i magen,,,för mycket Tabasco dear!!


Ha en trevlig dag i kylan,,,nu ska vi till stallet o rida.....hoppla pålle!!!!!(mitt favorit uttryck)

Majsanlikehorsespajsarn
BloggRegistret.se
^

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha åh va roligt o härligt! Att läsa asså ;-) Jag hade nog också dött o dödat om köket var fullt av äckligt smör.

Men det ääär ju så charmigt.

Tack. Jag log för första gången idag :-)