fredag 30 januari 2009

Sivan en sann blonin

Sivan min älskade/tokiga/härliga vän kom över till mig och käkade snask och drack vin...
Vi kurade i hop oss i soffan och tjejsnackade medans vi slötittade på let´s dance..

Sivan följde med mig ut med hunden och vi planerade för fotografering nästa vecka....vi ska försöka involvera både poliskompisar, brandmän, våra barn och inte minst grävmaskinist killarna på våran äng här utanför våra hus.....

Det är nu Sivans blonda hårsvall....avslöjar henne..

Våran äng/park som håller på att fräschas upp, bort har fotbollsplan, vipphästar, gungor äkt.....hela skiten har våra maskinister rivit bort, och våra barn ska få en bättre o trevligare plats att vara på..Massor med träd o buskar har grävts upp.....våra fina löv, aj aj!!

S: Kolla in dom har planterat nya träd där
M: E du sjuk eller , det har dom inte
S: Jo jag såg när dom levererades, så dom är nyplanterade
M:Skitsnack nu går vi och kollar

Å nu börjar Sivan vackla lite

S: Jo, jag såg när dom kom
M: Du mena rören som ligger där.

Mycket riktigt, träden var gamla och jag fick rätt.....Ovanligt,,,,gäsp!

Å vi skrattar hjärtligt åt fiskmåsen Sivan....då gör hon nåt som får oss att vika oss av garv, jag tappade balansen och vred mig på backen....sivan så där får man inte göra.......

Min hund kommer bärandes på en stor sotig svart isbit, som Sivan lurar av henne, för att ta sån jädrans sats och sparka i väg...långt långt i sina uggs.....tror ni att hon skrek eller???
Sivan vek sig i smärta och jag tokskrattade.......å sa: Du e verkligen blondin å riktigt....Å så skrattade vi så vi storknade.....och sen konstaterade vi att vi kommer att göra sukke på vår utlands tripp om ett par månader...Big time!!!!

Läste i tidningen härmomdagen att det har aldrig varit så inne att vara 40 som nu...å där är ju vi, blommor i full blom å jag har sagt det förr: Blommor är som vackrast när dom står i full blom!!!

Nu sveper jag mitt vin o går till sängs.....o eftersom jag är VD....så måste jag jobba i helgen..

VD= Väry Dum....eller har jag fel?

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ont i foten.......
Och i magen, men det beror på alla skratt,,,,,
Blond som jag e gillar jag ju livet, o allt som händer oss...
Och varför händer allt oss...
Jo för alla vill ha oss......
hhahhahahhihihihi

Anonym sa...

Hoppas du bröt tårna så du lärde dig en läxa...
Magontet e bara nyttigt...
Blond o lättlurad= sivan
Ja varför är vi i skottlinjen jämt,hmmmmmmm
Ja tom lössen e sugna...ha ha
Kram sivodivo
från majsanpajsarn