lördag 6 juni 2009

Bruce..

Har alltid gillat varandra.. Jag gillar hans musik och han gillar mina pengar..

Han spelade ju här i Sthlm igår..

Precis som min son gjorde.. Han spelade också.. Här i 08-hålan.. Om jag bara hade kunnat gå ifrån kidsen några timmar.. Hade mitt val varit plättlätt.. För, hur mycket jag än gillar Brucan.. Så finns det en annan kille som slår högre.. Och så klart är han bra mycket bättre än Brucan..

Nu blev det ingen utgång, för mig.. Varken jag eller barnen var "in mood"..


I går var vi familjen ledsen.. ST och jag grina i omlott.. LT är av annan kaliber.. Mördarkaninen kanske aldrig funnits? Verkar mer vara hennes fråga, här och nu..

Avlivningen av Mördarkaninen gick jättefint och lugnt till.. Ett fint litet rum med ett levande ljus.. Och svag belysning.. En lugnande spruta i min famn.. Sakta, sakta slumrade hon till i ST´s famn... När hon sov fick hon den sista sprutan. Sen satt jag med henne i famnen, tills det sista andetaget. Det var sorgligt, men jag kände ändå att det var det rätta.. Djur ska inte lida och de ska inte finnas till för människors behov på vilka villkor som helst..

Eftersom jag är en synnerligen vekhjärtad människa.. Så gick jag med på LT´s krav om att ta med kaninkroppen hem.. I fin låda visserligen.. Men nu måste jag gå ut och gräva i skogen.. Jag har ju fan inte ens en spade.. ST vägrar och LT har tjatat hål i huvvet på mig, sen 07,30 i morse om begravning.. Hur dum man man bli.. Kremering hade väl varit enkelt.. Å bra... Men näee.. Inte "löjliga gråtfamiljen" inte!

Tur att man är bjuden på grillparty.... (kremering.. samtidigt?!?!)... Så det blir lite drag här iaf.. ;-)

Pok

Mallabegravningsentreprenörsbralla

BloggRegistret.se^

8 kommentarer:

Monica sa...

grava ner den i nacka? finns spadar här idag iaf hahaha

Inna sa...

Var glad att kaninen dog på sommaren. Jag har haft burkar i frysen som innehållit döda möss i väntan på att tjälen skulle gå ur jorden.
Tur att burkarna var ordentligt märkta =)
Nu vilar mössen vid Vänerns strand i en familjegrav tillsammans med vårt marsvin som dog av förkylning.Mössen skrämde katten ihjäl...

pok

Herr o fru Lundin sa...

Kram på er alla i sorgen! Vet hur det är.

Skönt att ni återvänt till bloggen - vart så orolig!

PoK!!!

Mattias sa...

Håller verkligen med om att djur inte ska lida.

Jag gillar också Bruce men har inte lyssnat så jättemycket på honom tidigare och har inte sett någon konsert än, tyvärr! Hade tänkt att gå nu i sommar men valde att vara hemma med tomma plånboken och ha lite magsjuka i familjen istället.

Hoppas helgen var ok!

Garbo sa...

Vi hade en liten Degus när son va liten,den låg plötsligt död en dag,vi bäddade ner den i en Gb glassbytta i bomull och med tyg grävde ett djupt hål i gräset på baksidan satte dit en sten och kunde se "graven" ifrån köksfönstret.
Det va fint och jisses så mycket tårar...
Klart man saknar sin husdjur oavsett storlek på dom.

/Tröstekramar till familjen

Anonym sa...

Kanske en ny karriär?

Gråterska på kaninbegravningar... hela familjen på köpet!!

Miasomskickarråatröstekramar:o/

Suzie sa...

Begravningar är aldrig roliga. Åkte i all hast till Köpenhamn i helgen för att begrava min farmor.
Usch och fy!

Hoppas allt är bra med dig och dina underbara tjejer.

En fika någon dag skulle väl inte sitta fel.

Kram
Suzie

ullrika sa...

ett fantastiskt fint avsked. det kommer följa med barnen i alla evighet. klok du är Mallan som låter somna den som levat klart.

begravning är rätt fint. men fy farao för att gräva själv. jag fixar det aldrig. de två missar vi har i trädgården har fått grävas av make och bror. jag är fysiskt oförmögen. det är för otäckt liksom.

härligt att se du är tillbaka också darling. du har varit såå saknad!!

krams och jag är verkligen jätteledsen för kaninen. för kiddisarnas skull då. för morotsätaren har det ju finfint nu på maskrosängen!