lördag 20 september 2008

Längtan efter ett barn...

Jag håller på att rensa här hemma... Går igenom papper, kollar vad jag egentligen har sparat.. Mycket skit är det! Men så hittade jag ett brev.. Ett brev till mitt ofödda barn ( ST, fast det visste jag ju inte då)..





Hej Bejbi...



Hon som vill bli din mamma här!



Jag är helt utmattad i min kropp. Sliten, saknande, tom och ledsen... Jag längtar efter dig.. Det har jag gjort i så många år.. Ungefär 250 000 år.. Iaf käns det så i min trötta kropp.



Innan din storebror kom var jag fast övertygad om att jag skulle ha 6 eller 12 ungar... Efter hans ankomst tänkte jag att jag nog inte skulle ha fler barn. Dum och gammelmodig som jag är så tänkte jag att en massa ungar med olika pappor är inte min grej...



Å så blev jag kär.. Åren gick och jag lärde mig att "Kärlek vill barn"... En lång obegriplig resa tog vid.. En lång smärtsam resa.. Där målet var att få bli mamma igen. Vi reste genom sjukhuskorridorer, Homeopattjafs, akupunktur... You name it! ... Jag trodde inte ett dugg på någonting av det där... Kanske är det helt mitt fel.. Att det inte fungerar.. Man kanske måste vara "närvarande" med både själ och hjärta. Jag vet inte.. Men jag tror det kan vara så..



Lilla ofödda.. Du är en längtan så stor att orden inte räcker till. Om du kommer till mig (jag har ropat länge nu). Så vet jag att just du.. Är den min famn skrikit efter, just du är den perfekta bäbysen.. Den finaste, den vackraste... Den mest efterlängtade... Lilla människa som fötts. Du får komma hur du vill, när du vill och var som helst ifrån... Det spelar ingen roll.. Bara du kommer... Till mig. Vi hör ihop... Du kommer att ligga perfekt, i min nu tomma famn, du kommer att fylla tomrummet i mitt hjärta... Du kommer fylla allas våra liv bara genom att du finns..



Jag är ingen perfekt människa.. Inte alls.. Men om du kommer... Så lovar jag dig all kärlek, omtanke och omsorg... För resten av våra liv. Jag kommer stödja dig, alltid gå brevid dig. I stort och i smått, i glädje och sorg.. För jag... Jag vill bli din mamma...



Kom snart mitt älskade barn.... Kom och lev här med mig.. Du är saknad!

Kärlek..

Din (?) mamma


Pok

MallasominteglömtlängtanheltmedbitvisBralla




BloggRegistret.se
^

12 kommentarer:

Anonym sa...

*snyft* men vilket brev å va härligt blir helt varm och tårögd här jag sitter ...

Anonym sa...

Perfekt tal när din bebis gifter sig.

Monica sa...

nu kommer du väl in på bloggen hennes ? den är fixad nu...

Storasyster sa...

Det var fantastiskt, *gulp* klump i halsen, fint... // Sol

Suzie sa...

Jag saknar ord.... bara DU kan skriva något så uttrycksfullt...
Jag är tacksam som fått möjlighet att ta del av din tankar och dina känslor.
TACK!!

sofie sa...

Även jag blev tårögd vilket fint brev.

Pangbruden sa...

Så vackert, du måste spara och ge det till henne men det vet jag redan att du kommer att göra.. Men jag tänkte.. kanske du skulle ge en kopia till ditt ex så kanske han kunde komma ihåg att ni faktiskt hade något bra ihop en gång i tiden ni två....

Men det kaanske inte hjälper på en stackars knäppskalle som han:-)

POK du vackra!

Monica sa...

*hjälp*

Anonym sa...

Men oj va fint o vackert!!

Pangbruden sa...

Nej.. vid närmare eftertanke.. det var en klantig idé.. inget fungerar på en psykopat. Min naivitet i tron på det goda tog för en stund igår över.. vad min hjärna inser. Förlåt!

Kram du kloka som skrivit så vackert till din dotter, jag önskar att jag hade gjort det till min..

Majsanochmalla sa...

Pangisen.. Du tänker som jag... Det liksom bara måste funka! Tjena! Fick exet se detta skulle det bara vara en vidimering av hur galen jag verkligen är... In på hispan direkt..

;-)

Du... Det är aldrig för sent att skriva ett brev av kärlek..

Pok

Malladramaqueenbralla

Anonym sa...

Det var väl det som jaginsåg efter en natt i dvala:-)