onsdag 25 mars 2009

Bonusar..

Jag tycker bonussystemet ska införas överallt..

Ja men.. Tänk på ett sjukvårdsbiträde...

Hon borde ha en grundlön ( hög sån).. Sen kan hon få bonus för att hon matar, torkar skit, tröstar eller pratar med patienterna...

Riktigt mycket bonus, tycker jag att hon ska ha om hon börjar "ragga" patienter själv... Här har jag lite idéer som jag ger bort gratis..

- Spola vatten på trottoarerna ( funkar iofs bara när det är kallt ).
- Kasta blomkrukor från balkongen.
- Slå ner någon pensionär (bäst, de är oftast inte så starka).
- Köra på fotgängare med bilen...

Företagsamhet ska belönas stort. Speciellt i dessa "lågbudgettider"..

Pok

Malladeträckervälmedvanliglönnärmanskötersittjobbbralla
BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dör de gamla så har hon ju gjort ett dåligt jobb varför ännu högre bonus ska utgå...

pok

Anonym sa...

Haha ja de kan man kalla företagsamhet:-) När jag ska ut i arbetslivet vet jag precis vem jag ska rådfråga om ditten o datten...du e ju grymt bra verkar de som:-) Kraaam Ninis

sofie sa...

Aha,nu förstår jag vrför kommunen där jag bor har slutat att sanda små vägarna dom har redan börjat med den bonusen här:-)Kram

ullrika sa...

jag anar en dos GTA när jag läser det här inlägget?

Anonym sa...

Hi hi, tack för fniss.

Du e för jävla rolig.