fredag 18 januari 2008

Så det kan bli...

Nähähh... Inte blev det någon mässa i dag inte.. Inte en chans att jag går ut med min "vattenskalle".

Ringde sjukvårdsupplysningen som inte fatta nå´nting. De var mest intresserade av hur man kunde vara så puckad så man fått cellulitkräm i fejjan... Jag gav dom numret till mina föräldrar. Det känns ju som dom får stå för den felavlingen som resulterade i mig!

Jag drog på mig sjuksköterskedressen och ordinerade cortisonkräm. Det blev lite bättre. Nu har jag satt lite vindropp också. Så i morgon borde jag vara frisk sa jag till mig själv... Tack, tack va´du är duktig sa jag...

I dag har jag varit ganska rejält förbannad....

1, 50 000 flickebarn försvinner i Kina varje år.. Hur i helvete kan man lägga OS i en så´n diktatur? Utan att ställa krav på att de signerar barnkonventionen/avskaffar dödsstraff mm?? Va... Va VA? Se Lasse Bengtson i morgon bitti!!

2, Bonusdottern ringer och är helt förtvivlad... Hon gråter och skrattar och jag fattar nada.. Till slut klämmer hon fram att hon sitter med 5 veckor gamla Ella, Pittbullson i knät... Ella är övergiven/fråntagen sin mamma. De förbannade ägarna har avlat fram beställda pittbullbäbisar... Hoppla, hoppla det kom 3 fler än vad de hade beställning på och det är "sååååå jobbigt" att ta hand om alla valparna så de delar ut dem som gratisvaror!?!??!?

Djurbäbysar ska vara minst 8 v hos sin mamma. Djurbäbisar ska garanterat kunna äta/dricka helt själva innan "avknoppning" från mamman sker! Ellapellavackerfinaunderbara dricker nappflaska!!! Vad fan är det frågan om? Hur kan människor göra så här? Och hur kan det vara möjligt att man inte kan polisanmäla dem för vanvård av djur? Ellapella har det "good eunogh" där hon är. MEN!!! Hon borde vara med sin mamma....

Jag har träffat Ella och hållit/pratat med henne... "You can name me... Dr Dolittle" ; -) Hon är så underbar 1 kg "kamphund"... Scarry!!! Hon gnyr/hon är sökande och hon vill ha närhet... Fy fan för dom som missunnade henne sin mamma! Och så klart kan jag inte låta bli att tänka på Ellas syskon... Som sagt... Ella har det bra! Men.... Syskonen då... Och hur ofta sker så´na här "transaktioner" på eftertraktade raser? Satan vad jag "lackar ur" på folk!!!!

BB, jag, knoddarna och Ella tog kärleksmys efter skolan... 2 timmar som andades av "pure love"... Ella är vår... Vi ska alla, gör allt vi kan för Ella. Håll tummar å fötter! Förutsättningarna för Ella, ska vi göra allt för att skapa. Men med tanke på "uppfödarens" beteende så är denna "lilla skrutta" allt utom "rättavlad".... Lilla gumman...

Pok

Mallaavskyrorättvisorbralla

0 kommentarer: