torsdag 24 januari 2008

Snart e´re dags...

Kemtvätt, packa, translejta... Snart går planet via Copenhagen. Där ska vi köpa smink... Mycket smink! Upptäckte när jag var i Danmark på jobb under hösten att smink är hälften så dyrt i DK som i S.... I like... I like så mycket att jag blev köpgalen och balla ur totalt... Lila ögonskugga?!? Har väl jag aldrig använt!?? Och kommer aldrig att göra... Samma m lila nagelack... I hate! Ändå äger jag ett sån´t!??!

Är lite rädd för Arlanda.... Händer alltid mig så mycket konstigt där.

En gång var vänninan och jag så packade så vi irra runt i 2 h utan att hitta utgången... 2 gånger bröt vi i hop av skratt och segna ner på golvet... Sen låg vi där som 2 skalbaggar på rygg och kunde inte resa oss... Vi damma sönder både knän och det tullfria... Och råka hamna bakom disken på någon bar eller fik eller vad det var.... Vakterna fick leda oss ut till slut...

En annan gång blev jag så packad på Arlanda att jag inget kommer i håg förrän jag vakna på hotellet i London. Mitt ex sa att jag skällt ut passkontrollen... Vafan... Nu när vi är med i EU å allt... Fuck off!! *skäms*

Sist jag var där... Var i höstas. "stora T" , jag och 2 mammor m barn skulle ses på Tullfritt 03,45, för vidareresa till Arlanda och Grekland, söndagmorgon. 03,45 ringde de å va skitsura. Nu åkte de därifrån! "Stora T" och jag slet på oss kläderna. Bilen fick det bli. Vi hade så klart försovit oss... Söder-Arlanda på 23 minuter.... Vi kom till närmaste parkeringen på 2 hjul. Slängde i från oss bilen och rusade in till avgångshallen. Allt avlöpte väl. 6 h senare var vi på en underbar ö i 30-35 graders värme.

Under veckan påminde de andra morsorna mig om att jag parkerat på korttidsparkeringen... Jag var inte så värst orolig. Vad skulle jag göra!?! Braiga mammorna slog vad med varandra om 1, bilen skulle stå kvar, 2, om det var över 5 000 kr... mm, mm... Ju längre veckan gick... Ju mer stressade blev dom.... Olyckskorparna... Vafan... Så´nt är väl inget att ens fundera på?! Det visar sig väl?

Vi hade en superdupervecka... På Arlanda igen så började deras malande om bilen igen... Åk hem nu... ( Vi blev sena för, just min väska var borta. Så klart! )... Å chilla...

"Stora T" fatta läget å sa inget förrän vi var ensamma... Mamma... Vad gör vi nu?
M: Vi kollar om bilen står kvar, så klart...

ST: Jaha... Var har du ställt den då?

M: Plan 4...

Plan 4... Ingen bil.

M: Man kan väl ta fel.. Okej... Plan 2 kanske?!?

Där var den... Min hjärna gick för högtryck... Hur skulle jag göra nu då?

ST: Vad gör vi nu då?

M: Vi får väl!!?!? Hitta någon som kan släppa ut oss.

ST: Kostar inte det massa pengar...

M: Joånjae... Jag vet inte riktigt....

Jag starta bilen och såg tusenlapparna fladdra i fantasin... När vi kommer upp på plan 3 ser jag en BMW som precis är på väg att mata in biljetten för utfart... Då flög fan i mig. Gasen i botten , upp i arslet på BMW:n och på ett kick var vi ute.... Jag gapskrattade... Å kände mig skitnöjd tills ST sa... Tänk om polisen tar dig och dom har filmat dig....

Det är skönt att vara jag i så´na lägen... Ja... Tänk, sa jag.. Å tänkte i 3 sekunder... Sen hade jag sluta fundera på det. Den dagen den sorgen...

Nu! Kanske är "den dagen, den sorgen"?!?... Tänk om jag kommer ut till Arlanda och det sitter "Most wanted" affischer med bild på mig, på väggarna?!?.... På mig och min lilla röda raket?
Hmmm.... Då kommer jag fan att "göra mig till samma färg som väggarna"... åtmindstonde tills jag fått ett par glas vin...

Pok

Mallaalltidråkautförkonstigasakerbralla








BloggRegistret.se
^

2 kommentarer:

Anonym sa...

*ramlar av stolen av skratt* Ja, herre min skapare så du beter dig. Gillar att du varit på arlanda nykter i allafall en gång som du kan minnas ;)

MonasUniversum sa...

Jag vill också följa med! Jädra rumpnissar!