fredag 8 januari 2010

Fan Majsan...

Blev orolig ett tag.. För dina inlägg.. Jag tänkte att "kändisarna du frotterat" dig med var Carola å hennes ex Ruuunar.. Och att du lärt dig tala " i tungor"...

Sen kom jag ju på att din stalker var dig på spåren. Och att du, trots hennes påhopp försökte adressera lite fint att hon inte var välkommen.

Har du blivit dum i hela huvvet? Så´nt där mjäkskit hjälper inte på den typen. Tro mig!

Nä... Så här.. "Abrakadabrasimsalabim".. Lyssna riktigt noga nu din "martyrstalker"... För jag säger det bara en gång ( kanske inte sant, men det låter ju tuffare än att pipa.. passa´ré typ).. Så hörrö.. Marie..

Nu får du sluta hänga upp ditt liv på en oskyldig person. Det liv du har, har du valt själv. Ditt val har du gjort för länge sedan. Ger man sig i lag med en missbrukare så får man deala med det. Gäller från båda håll. Efter år, så får man ganska säkert ett medberoende. Man ger och tar utifrån missbruket. Och ju mer missbrukaren missbrukar.. Ju mer cred lär man sig som medberoende att ta. Han knullar/uppvaktar & du handlar skitprylar och kan köpa det bästa till ditt intresse som inte har så mycket med partnern att göra. För bara "vara & umgås" funkar sällan på beroende och medberoende. Livets ganska trista realitet.

Ett missbruk kan ALDRIG botas om den missbrukande själv inte vill. Ge upp! Sluta lägg någon energi på att förklara missbrukandet för andra. Det finns ingen vinning med det. Förklara för missbrukaren, om du är så desperat. Men låt andra vara ifred. Det du inte kunnat bota, kanske inte velat bota kan du inte "skyffla över" på andra. Låt karlfan ta sina egna beslut. Göra sina egna val. Behandla inte honom som en oskyldig, liten stackars krake som måste bli mammad av dig. Förr eller senare så kommer han "braka ihop" i alla fall. Du har inte fixat hans missbruk på 10 - 12 år... Ge upp. Valet är inte ditt! Valet är hans.

Och du är bara löjlig och patetisk när du börjar håna en kvinna som stått på egna ben sen tonåren, har 2 barn, eget hus, fin bil och kan jobba som få andra, för hennes yrkesval. Vem är du, du arbetslösa att dömma?

Du anser att du tillhör kulturetablisimanget.. Du.. Skulle inte tro att du gör det. I den världen är jag infödd.. Fattilapparnas paradis kallar jag det.. Med kärlek och ömhet.. Och aldrig kan jag påminna mig om att jag stött på dig på de sammankomsterna. Men ses vi i det sammanhanget, kan du vara säker på att jag hälsar och beteer mig civiliserat. Bristen på fördomar i de sammanhangen är omvittnad. Och så ska det vara. Ingen är finare än någon annan.. Och ingen är förmer.. Ba´satt du vet!

Simsalabimhopkuspokus ... Hajj´ru? *Poff*

Så ska en slipsten dras... Majsan.. ;-)

Pok

Mallahäxkäringbralla

BloggRegistret.se
^

5 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Ja du Malla bralla,,,flinka fingrar o klok är vad du är..
Ibland så har jag undrat....tror hon att jag är så dum att jag inte kan plusa 6+6 eller?

Majsanpajasen

Majsanochmalla sa...

Hahha.. Skit i vad 6 + 6 blir.. Det finns det ju revisorer som sköter om. Du har ju en så´n som du betalar dyrt och alltid i tid..

Ähh.. Ägna dig år fotograferande ist.. Man ska göra det som man är bra på.. Inte hålla på att pleasa andra, hela tiden.

Pok

Mallamissbrukareisläktenbralla

Majsanochmalla sa...

Ha ha...
å kram

Majsantakepitsurespajsarn

Majsanochmalla sa...

Glömde påpeka.. När du behöver räkna sex.. Så låt det hålla sig till sex.. Revisorskan skulle bli generad, förvirrad och blyg om du blandar ihop, sex .. I fel sammanhang .. Du fattar!`?

Pok

Mallasexfixeradbralla

Pangbruden sa...

Själv har jag en annan sorts trollstav..;-) Effektiv som satan..POK