torsdag 31 juli 2008

På allmän begäran... Eller iaf Ullisgullis..

Joådu... Vännen...

Det bästa som finns... Är att vara mamma. Det är som en livslång förälskelse! Det går inte över!?! Inte ens när man är trött, gnällig, utarbetad och allmänt grinig... Går förälskelsen över.

Man älskar sina barn gränslöst... Men inte allt de gör och inte allt de säger. .. Så är det!

Japp!! Man ska ha "småseparationer" från sina barn... Det är ofrånkomligt! Det börjar med barnvakt i bland... I 1-årsåldern... För att sluta med lumpen i 18 månader.. I 18-årsåldern... Sen flyttar de "små liven" hemifrån... Och man är stolt/glad/ledsen... Fy... Vad asjobbigt det är.. Men det är normalt... Tror jag? Både att flytta hemifrån och att, som mamma få separationsångest...

Och jag är inte människa att tala om hur du ska hantera separationer.... Jag har varit skitsur, på en fantastisk dagispersonal, när mina ungar kom hem och kunde massa grejjer, som jag inte hade lärt dem!?! Det övergick till "mamma/dagispersonakärlek" när jag insåg att även de var viktiga vuxna i mina barns liv.. Och de var fantastiska... De gjorde ett kanonjobb! De gav mina barn, tillsammans med mig en "trygghetsgrund" som är ovärdelig.. Än i dag!

Skolan är kanon.. Mina älsklingar har den bästa skola man kan få... Samma här... Jag har utvecklat en "kärlek" till alla de andra vuxna, i mina barns liv... De är ju viktiga komplement i min uppfostran.. Inte ett hot... Åhhnej... Teamwork.. I like!

Skulle däremot någon göra mina barn illa... Inte hantera deras öppenhet för "andra vuxna", som jag lärt mina barn... Eller inte hantera min tillit till att "de flesta människor är vettiga/välvilliga"... Då satans.. De vet inte vilken mamma de har att göra med! Tro nu inte att "vem som helst får ha äran att lära känna mina barn" ... Åhnä... Jag "går på magkänslan"... Och jag ser 3 fantastiska ungar, som mår bra... Kommer det en dag.. När de inte gör det... Så kommer jag kämpa till sista blodsdroppen.. Read my lips!

Mammavardag... Innehållsförteckning:

-100 %Kärlek
-100 %Glädje
-100 %Styrka
-100 %Skratt
-100 %Humor
-1000 %Beskydd
-1000 % Engagemang
-1000 % Trötthet
-1000 % Oro över saker "man tror ska ske"..
-100 % Engagemang i det som "verkligen sker"..
-100 % I allt annat....

Fatta att man är ständigt trött! Var är konsumentverket!?! ;-)

Pok

Mallanuförtidenganskakrassbralla...





BloggRegistret.se
^

1 kommentarer:

ullrika sa...

underbara gulligaste du!
TACK!
men.. du har inte direkt gjort mig mindre orolig... snarare gett magont för nu VET jag ju att jag MÅSTE lämna bort...

nos.
mjau.