fredag 3 april 2009

Ett liv... Våra liv... Mitt liv.. Ditt liv..

Nu på morgonen så sänder Malou ett reportage om boken "Livet kan inte vänta".

Medverkande är 3 vackra, unga kvinnor "mitt i livet" med cancerdiagnoser. Bla Sabina, som vi promotar för i inlägget nedan.

Reportaget kommer att handla om Hanne-Sofia som gick bort i augusti, 28 år gammal.

Se det, om ni kan.. Köp boken och stöd cancerforskningen.

Boken heter : Livet kan inte vänta, av Sara Natt och Dag.

Livet är en gåva, och kan inte tas för givet..

Risker:

-Att skratta är att riskera att framstå som en dåre

-Att gråta är att riskera att verka sentimental

-Att sträcka sig efter någon är att riskera engagemang

-Att uttrycka känslor är att riskera att visa sitt sanna jag

-Att visa sina tankar och drömmar för andra är att riskera att förlora dem

-Att älska är att riskera att inte bli älskad tillbaka

-Att leva är att riskera att dö

-Att hoppas är att riskera förtvivlan

-Att försöka är att riskera att misslyckas

Men risker måste tas, för den största faran i livet är att inte riskera någonting alls. En person som inte riskerar något gör ingenting, har ingenting och är ingenting. Han eller hon kanske slipper lidande och sorg, men han kan inte lära sig något, inte känna, förändra sig, växa, älska, leva. Han är så bunden av sitt behov av trygghet att han är en slav: han har förverkat sin frihet. Bara en människa som tar risker är fri.

/Matthew Manning ur Healing, resan till läkedom


Så kära bloggisar.. Ta risken att leva fullt ut.. Våga känna, våga stå upp för "den som är du".. Allt från den "lilla 6-åringen i dig"... Till den du är idag...

Du är så ofantligt värdefull... Och allt du ger... Får du tillbaka!

Baristan som har sin kära änglamamma hälsar till er alla.. Han mår efter omständigheterna väl.. Men saknar och sörjer, så klart.. Omgiven av sin familj!

Pok

Mallaskagåutivårenochnjutabralla






BloggRegistret.se
^

7 kommentarer:

Pangbruden sa...

Tja.. vem av oss är den kloka egentligen!! Du min vän har sagt allt som är värdefullt i det här inlägget..

POK och kärlek!

Storasyster sa...

Det är så ibland att man får insikt i att "mitt liv" minsann inte är så dumt....
Jag har barnen solen kärleken och hälsan och idag är jag tacksam så tacksam för det...
Njut av våren och ha det bra
//Sol

Fru P sa...

Tungt. Sant. Fint. Livet kan sannerligen inte vänta. Sabina gick förresten i min klass i gymnasiet... Känns lite läbbigt att läsa om henne nu.

Jag har så svårt för alla cancerhistorier att jag slår ifrån... blir så deppad och lite illamående.

Barn o människor i vår ålder skall fan inte behöva dö. Eller få cancer.

Nu ska jag ta en prilla o gå ut o sätta mig i solen. Kanske få en fräken?

P o K

sofie sa...

Klok som en bok är även ni.Kram

Anonym sa...

Puss & Kram till er båda.
Ha en underbar helg, _NJUT av varje andetag

Miasomskaliggaihelgen!

Herr o fru Lundin sa...

Så sant, så sant... och klok som alltid är du. Jag går in till Sabina forfarande och möts av samma besked - gråter som en stucken gris och ändå kände jag inte henne. Så orättvist...

Kram till er båda!

Mattias sa...

Kloka ord som vanligt! Bara ordet cancer får mig att må dåligt och när jag ser hur cancervården fungerar så blir man ju livrädd att drabbas själv eller för att fler i min närhet ska drabbas i framtiden!