måndag 19 maj 2008

Tvätta bil e väl ingen konst...

...om man har en liten röd raket som Malla....men när man har en stor svart pansarvagn...då tar det tid, har inte alls nåt med att göra att man har "lite" saker i den.

Här kommer en liten lista på vad som gömde sig i pansarvagnen:

I framsätet:
frimärken, vistikort, ett paket gummisnoddar, solroskärnor, sminkborste, en gammal nyckel, trisslotter utan vinst, warhammergubbar, nyckelringar, tyglappar med söta ord, tändare, tom tändstickask, parkerings biljetter, glasspinnar, glad påsk kort från ungarna, cd skivor, dvd skivor, 1 cola burk o en flarra, nagellack, ett par skor, en tröja, skolinfo lappar.

I mellansätet:
En filt, diverse barnleksaker, cola burkar och flaskor, hårborste, måttband, hundbajspåsar på rulle, fingervantar i olika färger, tupperware burk, kapsyler, insmetad studslera, skolpapper, ett par skor, en t-shirt, påse från Rusta med shampoo och grejjer.

I baksätet: 1 fårfäll, en bal toalettpapper, 1 bal hushållspapper, rena skurtrasor typ 2 sopsäckar, 1 par vinteryxor, 1 vinter jacka, ett par gympadojjor, 6 par vinter vantar...(there the were), muttrarna till mina vinter fälgar, 1 packväska till mc, en paleremo fotboll och givetvis lite tomburkar, godispapper osv.

I bagage luckan:
1 back med städsaker, 1 matlåda, 1 tupperware burk, en oöppnad strap on, en handduk, warhammergubbar, lite rester från kådispapper, 2 st hörlurar, 3 st färgpatroner till skrivare,
4 st collegetröjor, en shaker, 1 tanborste, tomburkar och flaskor, skräp, skruvmejser, 2 spackelspadar, dvd film, paraply, 10-pack med snytpapper....

Så nu utmanar jag er bloggare att städa bilen....gör en lista och lägg ut!!!
Nyfiken på vad ni förvarar i era bilar... för bilen är väl som en stor handväska???!!????

Jag har torkat alla lister, mattor och hela bilen invändigt, dammsugit hela bilen, smällt rottingen på äkta mattorna, torka instrumentpanelen, torkat upp allt gegg efter mig och ungarna, svettigt värre....no gymping needed today. Men jag gjorde allt detta med full kräm med bra musik från bilstereon....och bilen startade sen,,hepp!!!

Hägtryckat hela bilen, tvättat för hand,,,,hela skiten med avbrott för fika med mallan tog 4 timmar....Go myself säger jag bara..

Majsanhögtryckarpajsarn

BloggRegistret.se

7 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, var det DÄR minstingens alla vantar var?! Saknar du något, jag har massor i min bil med. Enklaste sättet att städa ur är nog att åka till typ Skärholmens loppis, sätta en lapp på rutan "Allt tio kronor" och öppna alla dörrar?

Majsanochmalla sa...

...det ska jag göra nästa gång...vilket husmorstips!!! thanks!!!

Anonym sa...

har du en lastbil eller? haha du har mer där en vad jag har hemma!

Majsanochmalla sa...

...ja nästan...stor som ett flaggskepp, intalar mig själv att jag behöver en så,,,med bling bling fälgar....vi tjejer borde få "bilbidrag" oxå!!!
Tjoflöjt majsan

MonasUniversum sa...

Jag skulle precis skriva det Bitte skrev: ut till Skärholmen med dig. Sen är jag säker på att du kan shoppa upp allt som finns på Herrhagsvägen...

Och jag som trodde jag hade en stökig bil. Rena "dansgolvet" jämfört med din bil.

Hua!

Anonym sa...

Det är nog tur att jag inte har någon bil...för jag är expert på att spara på prylar. Varför sparar man på trasisga saker eller utväxta kläder? "Kan vara bra att ha" Jo pyttsan!

Herr o fru Lundin sa...

Mitt vrålåk "silverpilen" gnäller inte i onödan trots att den i bakluckan är sprängfylld mej spara/brahagrejer/glömtåslängaprylar+annat småttochintegott saker. Bara liten snabb genomgång:

en säck knökfull med skor som EV ska slängas, gåstavar, gummimatta till baksätet!, papperskasse med nåt i och informationspapper från skolan som jag glömt... en liten början på ett stort äventyr att ta hand om den dagen jag orkar.

Handväskan skulle behöva genomgå en liknande rensning nångång...

pussåkram