torsdag 26 juni 2008

Titt ut! Här är jag!

Det är lätt att tro att jag fått en släng av: bloggtorka, afasi, fantasibris, blodbrist eller annan brist... Det har jag inte... Men några grejjer.. Har kommit i min vanligtvis ganska väldigt fantasifulla hjärna och satt stopp för skriverier....

1, Asförkylning, brutet revben som följd... AJ satans Aj...

2, Tätt följd av maginfluensa för både mig och knoddarna. Jag har, vanligtvis en förmåga att se magkör som en effektiv bantningskur... Inte denna satans gång... Att kräkas med brutet revben... Om ni inte måste.. Så gör inte det!

3, Jag fick nästan ett jobb som jag sååååååå gärna ville ha... Föll ur i sista ronden. Mmm... Blev lite nedstämd. Det är lätt att känna sig fel, gammal, okunnig och värdelös... När det händer. Den här gången tog det lite...

4, Jag har hittat en blogg... Som beskriver ungefär detsamma som jag upplever fast ur motpartens, dvs pappans situation. Iofs kan väl jag skita i det... Men den har verkligen fått upp mina ögon för hur viktigt det är att inte tappa fokus. Dvs barnens bästa... Och den har fått mig att inse hur ilvilligt man kan tolka motparten om man verkligen vill. Och hur mycket onödigt skit människor utsätter varandra för. Och hur barnen far illa i det. Det har sysselsat min lilla hjärna
en hel del. Och det berör mig illa att 4 barn far illa. Men ska jag nödvändigtvis läsa skiten så ska jag också ta lärdom. Jag har det inte lätt med mitt ex... Men jag kommer hädanefter alltid att tänka mig för 2 gånger innan jag dömmer... Innan jag agerar och innan jag blir förbannad. Iofs tror jag att jag på många sätt redan gör det... Men med barnen i fokus så är det värt att tänka en gång till! Basta MALLA!

5, Jag har haft mycket tankar, schå och känslor runt vår stora resa i höst. Barnen, jag och 5 familjer till åker till Asien! Delvis reser vi tillsammans men delvis reser jag o barnen själva. Förlossningen för denna resa har varit tuff... Men värt allt! Lyssna:

Beijing, Kinesiska Muren, Inspelningplatsen för "Crouching Tiger Hidden Dragon" ( tips: kolla sista scenen, dit ska vi!), Terracottaarmén, Kanske Pandaskogen, Sen ner till Shanghai....
Jag är helt uppfylld av allt detta... Ungarna med... Nu när allt är spikat/bokat och klart kan vi alla känna glädje över resan. Så najs!

6, Barnboken... Nu ska det bli av.

7, Barn som har sommarlov... We love it!

8, Jobba samtidigt som sommarlov...

9, Å så röjjet i bostaden... Hahha... Jag min idiot som trodde jag hade packat upp det mesta när vi flytta in?!? Holy Moses så mycket skit jag/vi samlat på oss över åren! Hade jag haft ett garage så hade det blivit garagesale i ett år eller två.

10, Förälskelsen då... Say no more... Han är satans gift och förbjuden frukt! Baj, baj bejbi!

Jag är innehavare av en fantasifull hjärna... Men ibland blir den överfull. Som med hårddiskar... Ni vet... Nu har den både varit överfull, haft virus och en hel del buggar... Så´nt tär... På en liten rödtopp (sorry Mona, idag blir jag ännu mer rödhårig) ;-)

Men nu gullisar.... Nu är jag back in bizznizz... Håll i hatten!

Å ni... Det har värmt... Som bara den, att ni saknat mig! *rodnar*... Tack snälla, söta, goa ni!

Pok

Mallabackinbizznizzbralla



BloggRegistret.se^

12 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att höra du är back!

Skulle du vilja dela med dig av blogg-adressen, bloggen som du nämner i punkt 4. Kan behöva stärka mig med en sån, då även jag har mina duster med ett något besvärande ex som är min dotters far.

Majsanochmalla sa...

Tack dagens eko...

Du... Maila mig på majsanochmalla@spray.se

Jag vill inte göra "reklam" för den bloggen här... Den berör mig så illa... Så illa...

Pok

Mallatankfullbralla

Majsanochmalla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Skönt att läsa att du är på bloggbanan igen.
Brutet revben är inte att leka med, stackare.

pok
Inna

MonasUniversum sa...

Det måste vara nåt i luften. För 10 min sen så tänkte jag; fan vad tyst det är därborta i singelträsket.

Så det känns bra att höra att du är på banan igen. Om än med fler röda hårstrån! Ha ha!

Pangbruden sa...

Äntligen! du har varit saknad och det du skriver om föräldraskap är oerhört tänkvärt! Underbar sommar till dig! POK

Unknown sa...

hello! Trodde jag skulle ha träffat nån av er igår ,men icke ;(
du den bloggen läser jag med ,men vi kanske tolkar olika? jag tolkar det som mamman där är galen som våra ex?
Finns ju mamor som inte skulle vara det också? Kram på er båda och krya på dig Monica som inte är feg ;)

Majsanochmalla sa...

Du är inte ett skit feg Monica... Åka själv till både Enskede och Vällingby! Go girl Go!

Bloggen ja! Mamman är ju inte riktigt klok.. Jag håller med! Men jag tycker inte pappan m släkt heller är några vidare människor. Att bråka och jävlas med en redan vrickad människa är inte för barnens bästa. Det är 4 barn som far riktigt illa... Och det gör ont i mig... Och jag får ont i magen när jag tänker på att barnen står mitt i skottelden.. Där alla tycks göra allt för att förstöra för varndra och vara direkt elaka i sina handlingar mot varandra... Stackars barn!

Kram

Mallakänsligbralla

Unknown sa...

det är sant ;)
Allt för barnens nästa !
Kram Monica

Anonym sa...

Härligt att få läsa dina rader igen. BLOGGtorka eller annat att göra är okej... men nog kunde du väl meddelat oss?? ;o)
Vi bidde ju oroliga jue!!

Ha en trevlig helg!!

KRam från soligt Gävle (MIA)
http://livethosmig.blogg.se

Anonym sa...

Du är förlåten för din bloggfråvaro. Med tanke på vad du sysslat med istället får vi vara glada att du fortfarande klarar av att skriva över huvudtaget:-)

ullrika sa...

Brutet revben av förkylning? Attans till förkylning. Och magsjuka på samma gång. Tur du slapp malaria... Stackars dig!!

Gött att du är tillbaka dock!

Välkommen igen :)

Förresten, "Barnbok"? *nyfiken*