lördag 20 december 2008

Njeäää.. Nu vet jag ju inte..

Jag tycker det börjar bli jobbigt med ST...

LT och jag kör igenom "The frogs in the pond".. Mamma hänger med ... Iaf hjälpligt.. Blev tvungen att "slå upp" ordet pond... Vem fan har studerar ponds in UK?? Inte jag iaf..

Ett och annat pund.. Som hastigast.. Visst!!! Innan de kom ner i plånboken.. Oftast har jag inte hunnit studera så länge när de låg där heller... Ligger inte i min natur. Är man i UK.. Vill man shoppa järnet. Inte kolla in sedlarna! Så är det bara om man är kvinna!

Iaf.. Den där pretonåringen som bor här, ST.. Hon är galen i böcker. Det vet ni redan. Manga är hennes grej! Gärna på fucking japanska!??!?

In på halva terminen.. Fick jag reda på att hon läste japanska??? Ja men ...lixom... Tack så mycket att jag blir underrättad!!!!

ST: vad´å´ra???

M: Mmmm... Just precis... "vad å´ra"... Om du läser japanska... Så vill jag veta det.. Be mig inte förklarara... Det bara är så!!!!

ST... Jag läser japanska!

M... Är det sant bejbi!??? *ler*

ST: Sluta tjata... Jag vill läsa i lugn och ro...

M: Visst älskling.. Är det japanskt?? *skrattar å tycker jag är skitkul*

ST: Löjla dig inte... Jag har läst japanska i en termin.. Jag kan väl inte japanska bara för det! Skärp dig mamma!

M: Näeee.. Det fattar jag väl... Skoja ju bara lite.. Vad läser du nu?

ST: Mamma... Du är ju???????!!!!!!!!? Jag köpte ju den för 159 kr på Akademiebokhandeln, när jag fick köpa vilken bok jag ville.. Du betalade ju!!!

M: Få se!!!

ST: Du har redan sett!!! Kommer du inte ihåg?

Jag kollar boken... Ja men va fan???!!! 754 sidor??? PÅ ENGELSKA!?!?

Är det inte en "vuxenjävlabok"?... Och är det så smart att låta ST, (ST är 10 år) läsa den på originalspråk!!?? När man själv bara fixar Nalle Phu.. In english?

Jag borde skjuta mig själv!!!

Snacka om att "gräva sin egna grav"...

Pok

Mallahurjävladumfårmanblibralla








BloggRegistret.se
^

3 kommentarer:

Pangbruden sa...

My kind of girl..ungefär så där vr det när vi beslutade oss för att Fjunet skulle börja på Engelska.. Vi fattade nada men ungen kunde engelska?? Ta vara på den här fantastiska damens kompetens.. hon verkar vara oerhört språkbegåvad och med rätt matchning i skolan så... ja då kan hon bli diplomat och vi kan åka och hälsa på henne..överallt i världen:-)

POK i massor!

Anonym sa...

Vad underbart!
Jag var likadan som ST. Bokslukare de lux. Läste allt jag kom åt på biblioteket. Även skönlitteratur som jag inte alltid förstod. Men jag älskade, nej älskar böckernas fantastiska värld och är faktiskt väldigt allmänbildad delvis tack vare mitt bokslukande.

Så ge ungen böcker, även om hon kör om dig =)

puss & kram på morgonkvisten

ullrika sa...

nänä? inte skjuta? belöna!

ungen är klokaste fisken! böcker ger glädje på alla vis. - å nalle puh är inte att förakta. sådetså.

tjo!