fredag 29 augusti 2008

Blue-Ray!??

Fick ett sms i dag: Din dator är färdig... Den kan hämtas på blablabla...

Jag blev alldeles jätteglad... Wow.. De hade fått igång moderkort och 2 hårddiskar trots allt.. Så najs!

Med obligatoriska 100 självrisklappen i ena näven och inlämningskvittot susa jag in på Expert...

Killen bara glodde på mig... - Ja men kolla här då... *visar sms:et*...

Jahaja... Här står det att din dator skall skrotas.... Okej... Men vad står det här då? Du vill ha tillbaka ena hårddisken... Va ska du med den till..!?!? Han kolla på mig som jag vore pervers eller något... Det är ju bara skit nu...

Jaha svarade jag lite deppigt.. Men hämta den... Så började jag fundera på vad försäkringen verkligen täckte.. Tyckte mig minnas så gott som ingenting vid förra datorkraschen... Dvs det låter alltid så bra... Men när det kommer till "upp till bevis".. Så funkar ingenting...

Killen kommer tillbaka med ett litet sorgligt minipaket. Definitivt ingen dator i det...

Jaha... Vad händer nu då?

Försäkringspapper i brevlådan.. Blablablabla... Du får en likvärdig... Typ..

Okej?!?! Men det jag behöver är bla bla bla... Täcker min försäkring det... Verkligen..

Näe... Blabla avdrag hit och avdrag hit... Jag ska kolla vad du hade.. OJOJOJ då... Det här ska vi nog kunna ordna... Du kan få den eller den.. *pekar på jättefina*.. Men mycket enklare än vad jag haft..

Men jag hade ju 17 tums och numeriskt... Får jag inte det utan massa pengar emellan? Jag har fan inte råd med detta just nu...

Oj då.. Hade du... Ja se på tusan... Du hade ju verkligen en värstingsdator.... Så kolla på dessa i stället...

Det var som i en dröm... Värsta HP... Så gordjus.. Den bara skrek ´Malla.... Peka mot mig och sa "HP go home"... Silvrig och glittrig satans... Där stod vi mitt emot varandra... Å det vete sjutton om vi inte förenats i en kyss... Om inte försäljaren brutit med ett bryskt: Den här då damen!? Å så peka han på en Acer... Som var lika stor.. Lika fin... Lite finare.. tom... Den hade värsta flashiga volymkontrollen och BLUE-RAY.... Å 2 x 3 Gig/hårddiskar...

Ohhh... Blue-ray... superduper... ( å tänkte i mitt stilla sinne... Så´nt måste ju jag bara ha, vad det nu än är)... Men vad ska jag med blue-ray till!??!?

Harú HD-tv?

M: Så klart...

F: Okej.. Då är det bara att koppla in datorn och se på Blue-Ray..

M: WOW!?!!!!!!!!!!!!????? Okej... Det får nog bli ACER´n... Jag återkommer när jag fått brevet från försäkringsbolaget..

Å nu har jag satans ångest... Jag har bara köpt HP de senaste 10 åren.. Är larvigt konservativ med märken mm... Så nu står jag mellan en likvärdig HP eller en värstingAcer... Måste nog skaffa mig ett medium snart.. Jag pallar inte med alla val hit och dit... Å så oroar jag mig lite för Vista.. Jag och ST har Windows XP... På våra datorer, LT har Vista.. Hon rattar runt det som hon inte gjort annat... XP också... Men som sagt jag är lite "trött i mössan" på allt nytt, alla val mm... Räcker det fan inte med att man har beslutsångest vid middagsval varenda dag? Att bo i forna Öststaterna ter sig som en dröm... En sak att välja på! Passar velpottor som mig finfint!
Hur får man visum... Någon?

Pok

Mallavelpottebralla








BloggRegistret.se
^

3 kommentarer:

Monica sa...

värdelös på datorer, själv har jag en bärbar LG för att det var billigt just då
Nu skulle jag kunne köpa en hp för 3800 bara för att det var billigt men jag har ju datorn bara för kul inte får jobb.....
Kram o nattiMonicabörjarfåondtihuvudetBralla...

Anonym sa...

Kolla bara så du inte låser upp dig på att bara kunna använda blue-ray skivor - till både bränna och se film på. Kan bli något dyrt annars, svindyra skivor.

Visum? Ta kontakt med berörd lands ambassad eller konsulat. Var ute i god tid, kan ta superlång tid om man har otur.

Majsanochmalla sa...

Hahha... Med min inbyggda otur så kommer jag få visum tills pensionen.. Voilá... Så är man utförsäkrad från svensk pension... ;-)

Acern tar både dvd och blueray.. Både att se på och bränna...

Pok

Mallafunderarfortfarandebralla