fredag 22 augusti 2008

Kvinnlig list... Del 2.. ;-)

Kan man ju utöva på olika sätt...

Malla: Vi behöver en ny stereo... Och kanke en ny tv...

Exet: Tv... Varför det...

M: Mhäää... Man kan väl inte ha en 21 tummare i det här stora rummet...

E: Nähä... Jag tycker nog att det funkar bra...

M: Den är asful.. *tjurigt*... Men du.. Skit i den nu.. Hur gör vi med stereon.. Den är ju trasig..

E: Joå... Det ska vi köpa en ny... Men det fixar jag.. Vi ska ha en Pioneer...

M: Aldrig i livet.. Vi ska ha en Bang & Olufsen..

E: Nej...

M:Blablabla... Orättvist, fula blablabla

E: Du kan argumentera hur mycket du vill... Jag har koll på ljudkvalitet mm..

M: Jahaja.. Du får välja vad du vill... Men jag får inte... Okej.. Jävligt grinigt om du frågar mig...

Så gick det några veckor... Så var det återigen "fackmässa" men då för krögare.. ( jag hade bla restaurang då)... Vad sålde de där då? Pioneer... CD växlare mm, mm... Specialpris till alla krögare som valde värstingstereon... Glad i hågen köpte jag ju en till exet... Värsta av allt ingick...

Jag packade in den i bagaget.. Och åkte raka vägen till B & O-Butiken... 32 tums tv införskaffades.. Med motordrivet stativ.. *ögonen strålade satan*... HA fick vara bärhjälp..

På kvällen när exet kom hem.

M: Heeeeeeeeeeeej.. Har du haft en braaaaaaaaaa dag? Kom här... Jag har lagat favvomaten/slagit upp ett glas rött... *smörigt som fan*

E: Jaha... Vad har du köpt nu då?

M: En Pioneer.. Till dig.. Värstingen... Skitbilligt! Å en ny tv till oss.....

E: WOW... Äntligen! In till musikmaskinen som sonen installerat... Gud vad du är gullig.. Pok..

HA: Mamma har köpt en ny tv också...

M: Tyst unge... Du förstör stämningen här va! *väst ur ena mungipan*

E: Jahaja... En ny tv... Skulle vi inte vänta med det?!

M: Fan vad du är gnällig och otacksam... Jag har väntat.. Och nu var det bra priser på allt...

E: Jag menade ju inte så... Chilla..

M: Nu skiter vi det... Jag förlåter dig! Nu spelar vi skivor ist... Hmmmm... Fast vi har ju inga cd-skivor ju (det här var på lp-skivornas tid, på väg in i cd-åldern)...

E: Tänk inte ens tanken nu Malla... No more shopping! Med betoning på NO!

M: Näe... Nu tror jag bestämt att jag blev lite hörselskadad här... Sa någon någonting? Nähä.. Vad bra...


Pok

Mallavetungefärhurmänfunkarbralla

6 kommentarer:

Monica sa...

hahahaha du är rolig du ;)

Anonym sa...

Hahaha, det är så dom är.. Missunnsamma är ordet. (möjligtvis med en annan stavning för det där såg konstigt ut men men) Martina

Anonym sa...

Dom är så enkla..männen pok

ullrika sa...

det bär mig emot och jag hoppas han inte läser det här, men... han har rätt när det gäller Pioneer, BO och ljud. MEN. utseendet är också viktigt. den som säger nåt annat ljuger!

Majsanochmalla sa...

Hahha... Jag vet att han hade rätt... Men fasiken bryr sig om hur det låter när man bara vill vila ögonen på sköna ting...Fast jag tycker ju den som vet sånt får bestämma mest!

Pok

Malladuésåklokduullisenbralla

S.A.I. Steve Lando sa...

det finns tre regler:

1) männ är enkla att manipulera.
2) kvinnor kan manipulera oss.
3) ni bör alltid manipulera oss.

Inte nog med det, det är en skön kvinnlig mystisk kvalité som man i sak bör beundra och understödja

Även om vi inte märker när det sker, så skall vi gilla att det sker, för det finns en regel till

4) män skall ligga kvinnan till lags.