lördag 5 april 2008

Tänk vad

Omtanke betyder mycket...

Majsan som "vallar" mig... Finns när jag behöver och hjälper mig "gå vidare!"
Å nu har jag läst era bloggar. Läst er omtanke om mig... Jag är alldeles varm och kärleksfull... Det finns faktiskt inga ord för hur mycket det betyder...

Hur som haver... Malla vore inte Malla om hon inte kunde se det komiska även i så här tragiska fall...

Summering av tisdagen den 1/4-08...

- Årets aprilskämt!

- När vi sitter utanför rättssalen ringer det på dörren... Min advokat öppnar. Receptionist fanns inte just i den lokalen. In kommer en tantalura på mella 100 år och döden... Och frågar var hon är!??! Ja... Käringen fråga var hon var???!... Min advokat sa som det var... Och tanten säger... Jo.. Här ska nog jag vara... Jag ska sitta i juryn för S mot S... = Vårt case! *hjälp*. Börjar ju bra det här... Tänker jag!

- Exets advokat börjar förhöra mig... Okej.. Det gick väl bra... Iaf en stund. När han gång efter annan försökte "minimalisera" mig... Säger Ordföranden: - Vad vill du komma fram till med dina påståeenden? Vi i juryn har alla underlagen... Vi har läst, vi är förberedda. Kan vi gå vidare? Åhnä... Skriker exets advokat, Jag håller korsförhör! Va?? Säger domaren.. Det här är inget brottsmål! Det är inte USA nu! Gå vidare i din ´sakframställan ist för att insinuera saker om mamman.
*Jag drömde mig bort... Såg mig själv som maffiosobruden, her self. I like!*..

- Exet´s advokat... Är totalförvirrad... Så när han ska pressa mig... Läser han upp mail från mig till exet som är bevis för att jag verkligen vill sammarbeta. Exet försöker stoppa honom. Men han hör inte. Såg faktiskt ganska kul ut.. Juryn frågade vad exets advokat ville med uppläsningen... Dom fatta liksom jag ingenting... Advokat Alahmi... Säger bara... Det där är väl ett bevis för att mamman inte vill samarbeta.... Öhhhööö!?!? Säger vi andra... Min advokat skrattade gott!

- Inför hösten har vi ett stort ställningstagande gällande en resa. Exet vägrar betala för barnen men det löser sig ändå. Jag betalar = Jag åker... Näe han vägrar! Han ska åka halva tiden... Och jag betalar för barnen... Okej... Då så, sa jag... Då åker vi båda 2. Ordförande sa att det var bra.. Bra för barnen..
Exet, började svettas... Och svarade efter mycket om och men... - Jag kan väl också åka.. Då!??! Hur menar du nu??? Röt domaren... Väl och väl!??! Ska du åka eller inte!? Joaåaa... Svara exet med illrött nylle...

- Jag kommer erbjuda en rolig, bra, smart riktig man att följa med på min bekostnad. Frivilliga hör av er... 2 v i Asien. Ni behöver inte göra annat än se till att vara nära mig. Exet är en fegis och kommer inte ge sig på någon annan än mig och barnen.

- Min advokat frågade varför exet inte betalade underhåll för sina barn.

- Jo.. Det gör jag.. Svarade exet...
MA: Hur mycket?
E: Det beror på hur man räknar...
MA: Kan du förklara?
E: Jag betalar ju mycket när barnen är hos mig... (6 dagar i månaden)
MA: Jag pratar inte om dina pengar. Jag undrar hur mycket du betalar för dina barn.
E: Tyst...
MA: Stämmer det att du betalar 258 kr per barn och månad?
E: Nej.... Jag betalar ju en del när barnen är hos mig..
MA: Vad betalar du i underhåll via försäkringskassan till mamman för barnen?
E: Tyst...
Ma: Stämmer det att du betalar 258 kr/månad och barn och att du av det kräver tbx 6,84 kr / barn och dag när barnen är hos dig..
E: Det är ett missförstånd..
Ma: Kan du kommentera det här utdraget från försäkringskassan som bevisar att det du säger inte är sant? Hon sträcker fram utdraget...
E: Illröd i fejja... Mhä... Jag betalar ju mycket när barnen är hos mig....
Ma: Har mamman erbjudit dig att betala dessa pengar åter utan försäkringskassans inblandning.
E: Mjae.. Kanske.. Men rätt ska ju vara rätt...
MA: Hur menar du?
E: Allt ska ju gå rätt till...
Ma: Hur mycket fakturerar du i timmen i ditt bolag?
E: Det är inte något jag vill besvara...
Ma: Låt oss säga att det är mellan 550 och 750 kr i timmen lågt räknat... Och det är ändå så att du ägnar tid åt att varje månad kräva in 41 kr/barn och låter samhället betala för barnen och den administra tiden, dina 82 kr per månad kostar?
E: Illröd/asförbannad och stirrig... RÄTT SKA VARA RÄTT!
MA: Inga mer frågor tack!

Exets advokat... Läser upp pappans mail till mig ang umgänget. Inför hovrätt ska vi nu så bestämma umgänge. Enligt pappan vägrar jag. Pappans förslag läses upp. Jag får förklara mig varför jag inte svarat.

Malla: Vad ska jag svara på?

EA: Varför du vägrar samarbeta...

M: - Men jag har ju försökt..

EA: Men nu i jan-feb 08, så säger du att du inte vill dela upp barnens tider. Vi har ju det på mail... Å så läser han.

M: Men det du läser är ju mitt förslag till umgänge efter tingsrättens dom.

EA: Försök inte... Din advokat har skrivit det!

M: Ja... Det är daterat mars 07. Exet och jag har ju ingen kommunikation. Så efter tingsrättens dom bad jag min advokat skriva ett umgängesförslag som skickades till exet via dig. Det är skrivet utifrån tingsrättens dom, utifrån vad som är gängse vedertaget och vad som är rimligt. Ni har haft 12 månader och svara på det.. Och som av en tillfällighet svarar ni inför hovrättsförhandlingen... Hur seriöst kan jag ta på det?

EA: Så du erkänner att du inte vill samarbeta?

M: Hur menar du nu... Vad vill du ha för svar?

Ordföranden: Vi avbryter för lunch nu!

EA: Jag har bara en fråga kvar...

O: Okej...

EA: Du har en son... också?

M: Ja... Som är vuxen och självgående..

EA:........... Tyst...

O: Jaee.... Vad vill EA säga med det?

EA:.... Tyst....

O: Ville EA fråga något eller?

EA: Vi kan ta det efter lunch....

Det kom inget mer... Inte ens efter lunch...

Mycket mer skrattretande saker var det... Men det kommer senare...

Men en sak är säker... Aprilskämt har fått en ny innebörd för mig! ;-)

Tack för att ni finns!

Pok

Mallaskrattbralla


-

BloggRegistret.se
^

3 kommentarer:

Anonym sa...

määäh herregud är det på riktigt??
Tror inte du behöver vara så orolig´, annars ärdet nått veldigt fel på vårat system!!
*malladettakommergåsåbraså* Monica

Majsanochmalla sa...

GulleMonica... Visst är det på riktigt! Mitt ex advokat är ett skämt även inom advokatkretsar... Så dusterna med honom är som att diskutera med "lilla T"... Logiken haltar... Kan man säga! Skillnaden är bara att "LT" är vacker, rolig, smart och begåvad... Salamiadvokaten är inte ens det!
;-)

Kram

Malla

Buzan sa...

hahhhaha.. Jag är glad att det verkar som om DU får rätt överrallt!!!! Hoppas ditt slisk till EX får pröja ALLT + mycket mer.. bara för att han är en stor skit! Du ska fan inte låta han få rätt.. NOWAY...