onsdag 5 mars 2008

Kravmaskiner...

Är ni... Bortskämda...Skrikiga och gapiga... Å alldeles, alldeles underbara!

Nu har vi landat från fjällvärlden.... Vi har haft det skitskönt!

Mallamamma.. 0 åk, 100 % serviceinrättning...

Stora T: Upp i liften, ner för backen... 100%. 100% uppassning.

Lilla T: Vägra åka skidor, dag 1 (kvällsskidåkning). Blängde surt på mig som hyrt hela kittet i skidväg åt henne. Skrek vid matbordet att jag var världens dummaste pruttmamma som skulle tvinga henne att åka skidor.

Dag 2:

Mallamamma: Okej... På med skidorna...

Lilla T: Kan jag få numlet till BLIS (BRIS). Man fål inte tvinga baln....

Mm: Du får ringa sen. Åk nu...

LT: Jag tänkel i alla fall inte åka lift...

Mm: Näee... Gör som du vill.. Backen tar ju slut...

LT: Då gål jag upp!

Mm: Okej... Bestäm själv. Men åka skidor ska du...

LT börjar åka ner för backen som är c:a 800 m lång. Och ganska brant. Fort går det. Jag linkar efter och gallskriker om struten... Hon ramlar till höger och vänster.. Upp igen å full fart... Satan vad det såg, farligt ut. Jag hade hjärtat i halsgropen.. Och självklart avslutar hom med att åka rakt på en stackars pappa i liftkön. Jajja... Det gick bra! När jag kommer ner är hon arg som ett bi.

LT: Så Gå´le när du tvingal mig. Det äl ditt fel. Jag vill flytta till pappa... Dumma, dumma...

Mm: Jaja... Nu ska du upp i backen... Med skidorna på!

LT: ÅHHHHHH...

Men hon knalla på... 600 rakt upp med skidor... Jag gick brevid och sa inte så mycket... När vi var nästan uppe så fråga jag LT om hon ville åka lift med de andra...

LT: Näeee.... Du kan åka sälv...

Mm: Men du... Åk ner och pröva en gång... Annars får du ju "älga" upp här hela dagen...

LT: NEJ!

Och så börja hon åka ner... Jag gick så gott jag kunde (med knäskålen) nerför backen. När jag kommer ner ligger hon utslagen på backen. Dramaqueen personifierad... Hela utspelet: Tårar, ilska, charma, skoja och smärta... AJajajja... Vad ont hon hade överallt.

Mm: Jaja... Kom nu så går vi upp igen... Du FÅR inte åka lift! (lite less)

LT: *illskriker* Jag ska åka lift...

Mm: Näe...

LT... JOAOOA...

Mm: Okej då...

På med ungen på knappliften... Häpp.. Häpp..

Dag 3 och dag 4... Lilla T 1000% skidåkning. Så söt i miniminkropp, jätteskor och jättehjälm...

Lilla T har bestämt att vi ska åka skidor på påsklovet också...

Lilla T är sin mammas dotter... Envis som en mulåsna... Bra ibland! Mindre bra i andra fall.. Eller???

Pok

Mallaobarnpsykologbralla






BloggRegistret.se
^

5 kommentarer:

Pangbruden sa...

I´m in love with lilla T :-) Puss

Majsanochmalla sa...

Lilla T är...

Min utmaning i livet....

Fatta själv... 20 kg.., 8 åring... Hon äger!!!

I love her to!!!

Malla1000%mammabralla

Buzan sa...

me älskar oxå LT

Så söt

Majsanochmalla sa...

Visst är hon????

Å alldeles?!?!??!

Lilla T är annorlunda... Sin egna sort!

Love her too... Very, very much!

För er info... Hon är sööööt som socker oxå...

Pok

Mallamaligbralla

Majsanochmalla sa...

Söt som socker och slug som mickel räv....hon kommer bli rik som ett troll...
Majsan