måndag 31 mars 2008

Majsan har varit min krycka.. I dag..

Tuff dag i dag... 14 h kvar.. Sen ska jag träffa exet i hovrätten. Det suger rejält. Men ändå så är jag glad att det äntligen blir av.

I morse kom det vanliga.. Brevet/mailen i samband med förhandlingar. Oftast är det hot.. Om mer eller mindre viktiga saker. I morse var det bodelningen som var på tapeten. Han betalar mig 100 000 kr och så tar han 5 AB:n och sin pensionsförsäkring på 250 000... Men även min på c:a 100 000... Så var det klart, klappat och klart! För hans del... Okej... Sa jag inte, direkt, till bodelaren.. Jag sa Nej! Men däremot så erbjuder jag exet 100 000 och tar bolagen mm... Är det rimligt? Jag tycker ju att det borde vara lika åt båda hållen... Eller tänker jag fel?

Jaja... Psykningarna kommer fortsätta i morgon... Been there.. Done that..

Majsan har varit bästa vännen i dag... Vallat runt mig som en hund och låtit mig älta. Tack Majsan! Å så har hon på telefonen ifall jag får akut psykbryt, under rådande förhandlingar i morgon... Tack av hela mitt hjärta Majsan!

Håll en liten tumme... Alla ni där ute i bloggvärlden..

Pok

Mallatröttpårättsprocesserbralla


BloggRegistret.se
^

8 kommentarer:

Anonym sa...

*håller tummarna* i morgon!!!!!!!!!!! *barasaattduvet!!!

*massor av styrke kramar * Monica

Buzan sa...

*håller oxå tummarna*

Anonym sa...

Håller tummarna ja med. bilmecken

Anonym sa...

Jag antar att du har full koll på vad som gäller Du är för smart för att ta skit eller trackas eller hotas av någon karl!!! Sätt ner foten igen och igen och igen.. Säg Nej armarna i kors blicke stadig.. Du behöver inte vara rädd eller nervös. Titta honom rakt in i ögonen och meddela att nu räcker det med lugn stadig stämma. Han känner dig och vet dina svaga punkter du ska bete dig motsatt dvs på ett sätt han inte förväntar sig då blir ha i oblans. han spelar bara på det känslomässiga register och de svagheter han vet att du har. Bodelning är 50 50 inget annat. Visst är det något personligt han ska ha .. typ nåt arv från nån släkting var generös annars 50 50 Det ni inte kommer överens kan du föreslå lämnas till barnen men låses tills de fyller 25.. Hur som helst jag går här och tänker på dig och skänker dig Pangstyrka hela långa morgondagen!! Jag menar Pangstyrka! Det är inte lite det och det kommer få den drövveln på fall! Kram med massa kärlek och styrka i till er båda!

MonasUniversum sa...

Jag håller alla tummar och tår. När du läser detta så är förhandlingen förmodligen över, och jag hoppas att du inte gav med dig. En gång gjorde jag det, och det ångrar jag DJUPT idag.

Anonym sa...

Jag håller tummar och tår superhårt! Hoppas allt går bra - annars skickar jag recept på molotowcoctail!

Största kramen till er båda!

BARISTAN sa...

Stå på dig för fan

Majsanochmalla sa...

Gulligaste bloggkompisar...

Tack... Tack, tack allra ödmjukaste.

Jag återkommer med rapport när hjärnan landat i skallen igen...

Pok

*kramar till er alla*