fredag 14 mars 2008

Mallafestbrallan...

När jag skrev förra inlägget fick jag en deja vú....

En annan gång när jag var ung och packad...

Jag bodde då på Artillerigatan, nästan vid Strandvägen. Och det var ju perfekta utgångsplatsen för lite förfest innan vi slank ner på Berns, som då hette "Röda Rummet"... Jag som var lite för ung för att springa där gled in tack vare mina, lite äldre kompisar. Tack, tack gullisar!

How ever... En lördagseftermiddag, sonen var på landetså slank en kompis in. En viddernas man från Norraste Norrland. Han hade varit i Afrika och mellanlandade hos mig. Med sig hade han världens snygging... Också norrläning.. Vi samlade ihop ett gäng och gick vidare till Röda Rummet. Där hamna jag brevid snyggingen... Å som vanligt blev jag både snygg/smart och rolig efter ett par glas bira... Å kul hade vi verkligen! Snyggingen sa inte så mycket... Men var liksom med på noterna ändå... Å det gjorde ju inget. Vi andra slogs ju om att få synas... När klockan närmade sig 04,00 blev vi utkörda...

Snyggingen och jag hamnade på sidan av.. Vi promenerade lite planlöst mot Skeppsholmen... När vi kommer till Strand Hotell så kysser han mig... Å jag kysste vilt och villigt tillbaka.... Satan vad bra han var! Mumsig! ... Så tar han mitt ansikte mellan sina händer och ger en ganska omfattande kärleksförklaring.... Och vrålstirrar in i mina ögon.... Jag blir totalt mållös.... Men säger till slut... "Jag måste gå hem nu". Och vänder mig om. Hoppar ner i Nybroviken, simmar över till andra sidan, klänger mig upp och vacklar hem... Snyggingen bara stog och glodde... Helt
övertygad om att jag var galen... Han sprang runt viken... Följde vattenspåren efter mig och fann mig sittande i trappen sovandes i godan ro... Då bar han in mig... När han bäddade ner mig mumla jag f´låt... f´låt... Jag blev bara så blyg...

Mmmm... Han blev kär i mig.. Och jag i honom... Men det var ju för fan omöjligt att att ha en kille från Norrland... Sa typ något var 10:onde vecka... Men skriva brev och kyssas kunde han ju... Najs!

Pok...

Mallablygiblandbralla
BloggRegistret.se^

2 kommentarer:

SKONILSSON GRUPPE sa...

HAH! Du är så sjuk! Fan, vad skön, du liknar någon jag kände.. :D

Buzan sa...

Mamma hade ett fik/luchhak där när jag var liten. Minns inte nr.. men det låg precis vid hörnet på vallhallavägen, så det var ju en bit från dig. :)