torsdag 29 november 2007

Here I am...

...and I have been working dear!!!

Men nu är jag hemma hos småglinen som lyckats puckla på varandra när jag varit borta... Dom har varit 3 st, Olalas son på 11 har hållt i trådarna och det gick väl sådär...



Som sagt kidsen har varit hemma själva i 40 miuter och på den tiden så har dom lyckats vända upp och ner på huset och slagits... Då undrar jag så här:

Dom skulle ju ligga i sängen och sova... HMMMMM.



Jag har iaf mått lite dåligt idag, skämts en hel del!!!



Nu är det så att skämmas finns inte i mina gener...enligt Olala iaf.



Olala och jag sitter och fikar han har varit gullig och köpt med sig cola och glass(fjäskobert där), mina knoddar leker och jag har tänt levande ljus överallt i hela huset.

Ser min lilla son med sitt ljusa svinto lin komma för nära ett av ljusen med svintot. Jag kastar mig från min stol förbi Olala som sitter nära mig på en stol, slår mina tår i stolskanter och sätter hela min tyngd på Olalas stortå, slänger mig på Lilla T:s huvud och puttar bort honom från ljuset.

-Aj hör jag från köksbordet min tåååååå jag tror den är bruten.

-Aj säger jag själv som inte kan röra mina tår på ena foten.

Olala kör hela registret, åka till sjukhus, förlorad arbetsinkomst och när foten börjar svullna blir Olala lite panikslagen och nu kan inte sjukhusbesöket vänta längre så han hoppar in i bilen och drar.



Han ringer efter ett tag på Stora H:s mobil för jag har inte hört dom 6 gångerna han ringt på min....jag har ju en vind som ska röjas så där uppe har jag varit bland döda getingar och råttskit...blääää!



Mycket riktigt tån var bruten och inte bara bruten utan splittrad, så det skulle bli operation på Måndag morgon, just för tillfället så var foten alldeles för svullen så Måndag.

Olalas mamma ringde mig och sa det var ju rent förskräckligt, men det var ju en olyckshändelse... Åh vad jag kände mig dum dum dum. Fast Olalas mamma och jag kom fram till att om man satte hela händelsen i propotion så var ju en splittrad tå med 2 månaders konvalecens och med ett inkomst bortfall uppemot 150:000:- ingenting mot om det hade börjat brinna i lintottens svinto hår... Sådet så!!!!



Lite dåligt samvete hade jag nu så jag köpte blommor till Olala som plåster på såren, för min sista 100 lapp, barnen och jag hade ju varit i köpcentrumet och förlustat oss... Så 100 bagare var tån värd.



Barnen ojjade sig om tån, min mamma, Olalas mamma, Olalas ex garvade mest, undrar varför jag gillar henne så skarpt!!!



Sen ringer Olalas mamma mig och säger: - Olala ringder och bad mig framföra att nu är ni kvitt för skylten på IKEA... Då ringer mina klockor och då säger jag till henne att han bara lurat oss... Då blev hon lättad!!!



Ja det var så att i somras på IKEA så låtsades jag slå huvudet i en för lågt hängande skylt på parkeringen. Olala gick stenhårt på finten och blev livrädd, och det vet vi ju hur karlar i paniksituationer reagerar... Sen när jag ojjat mig och så garvar jag att jag nästan pissar på mig och Olala blev förnärmad.



Mitt lilla lureri varade i någon minut bara medans Olalas höll i 9 hela långa timmar....
I dag är en sån dag som jag tror stenhårt på Gud, för hade det varit på riktigt så hade Olala legat på soffan i 2 månader och ni kan ju bara tänka er vem som fått serva honom..... MOI!!!!
So thank good for little lies!!!

Vad har då Majsan lärt sig i dag då:

Jo, det var rea på Hemtex så jag ska tbx i morgon för nya fynd!!!



BloggRegistret.se
^

http://www.blogglista.se/">http://www.bl
ogglista.se/button.php?u=desperatenotwives" alt="Blogglista.se"
border="0" />

0 kommentarer: