söndag 19 oktober 2008

Majsan här...

Jag har en killkompis som föder upp Dogo Argentino, en riktig kamphund, har vakrken rädsla eller känner smärta....den tar kål på 4 pitbulls utan att blinka. Inkräktare som inte tillhör familjen,,,,går in på egen risk....då menar jag verkligen det.

Kompisen har en stor hane nu som han kört skydd med, han behöver en foder värd och jag har blivit tillfrågad...undrar varför????

Jag tror jag nappar...han hunden som heter "killer" och min tik går jättebra ihop....så om allt funkar så har jag kanske en ny hund redan i veckan...


Lite info om rasen:


Grundaren för rasen var Dr. Antonio Nores Martinez (en skicklig kirurg och senare även professor vid School of Medicine på Universitetet i Cordoba) som, med hjälp av sin bror Augustin Nores Martinez vad gäller reproduktion och långt senare lansering, lade grunden för rasen.De hade en vision om en storviltshund som skulle klara att attackera, ställa vildsvin, vara modiga och starka nog för att jaga puma och jaguar, samtidigt som de ville ha en hund som skulle vakta hemmet och fungera socialt inom familjen.Ingen av de raser som fanns på den tiden, svarade på bröderna Martinez förväntningar och de fattade därför beslutet att skapa en ny ras.Antonio kartlade noggrant vilka raser som skulle användas i aveln, hundar som han lade ner mycket tid och energi på att frambringa ifrån hela världen.
BloggRegistret.se
^

10 kommentarer:

Maria sa...

Usch... låter farligt ju...

Monica sa...

hjäääälp
Kan ju vara bra att ha mot alla onda ex ahaha

Majsanochmalla sa...

Nu klirar jag mig i huvvet..o har ingen aaaaaaning om vad du menar...asg...kram

Anonym sa...

Vov vov,,,,,,,
Fina hundar gillar fina män.....

Anonym sa...

Fråga:
Men - går det att gosa med ett sånt monster?!
Undrar en Cavalier King Charles Spaniel-matte

Majsanochmalla sa...

Har dom rätt psyke och har ett bra liv så tror jag inte det är någon fara..Rasen i sig har ju ett superdåligt rykte precis som pitbullen....
Men den här kenneln har gott rykte och hundarna jättefina...ska testa honom med barnen...det måste ju även funka där....
Etersom den här unden är så väldresserad så tror jag inte det blir några problem....

Majsangillarhundarpajsarn

ullrika sa...

ehum. "testa med barnen"? och om han failar??

jag är hundskraj så såna här vovvar går fetbort. fast jag förstår att han erbjöd dig en :)

Suzie sa...

Vad är din tik för ras?

Hoppas Killer funkar med alla barn, vänner, hundar och inte minst med dig!

Måste ju kännas tryggt att ha honom vid sin sida...som en egen bodyguard!

Herr o fru Lundin sa...

Killer ser ut att gilla å tugga på ett hårigt ben - tillhörande aparten "exman" och skattmas... "Så Killer - ät dig mätt!!!"

Jag vill oxå ha hund!!

Kramen

Majsanochmalla sa...

Min tik är en schäfer, en riktig goding är hon....
Majsan