fredag 24 oktober 2008

Va fan är det för fel med att vara en snäll människa?

Nu när jag dykt upp ur "grytet"... Så har jag kommit med insikten.. Att ju jävligare man är, ju mer man är ironiska, spydig, elak och föraktfull.. Ju mer uppmärksamhet får man...

Bloggiskompisen Mattias (Papa).. uppmärksammade ett synnerligen vidrigt elakt påhopp på Birro... Jag skiter i vad Birro har sagt, gjort eller tyckt. För en sak är 100 %... Ingen förtjänar så´n skitkastning..

Å så har vi Anders Bagge.. Han är en kille, helt i min smak.. Mumsig! Å så är han känd för att vara snäll!!?! Okeeej...

Ja men vad är det för fel!?! Han är känd för att vara snäll!??! (Jag vet! Han verkar vara jätteduktig också. Jag ÄR glad för hans skull!)... Men det som framkommer i massmedia... Är att han är snäll!??!

Att vara snäll och omtänksam borde väl för fan vara fullständigt naturligt?! Varför skulle man inte vara snäll?!?

Varför i helvete har den 80-tals ironiska genererationen inte lämnat över "stafettpinnen" till nuvarande "ståpåscenenfåuppmärksamhetesgenerationen"... Så att de fattar skillnaden mellan att vara spydig/elak/självironisk/dumdryg/ vidrigt självgod och att ha en distinkt humor som håller sig "on the line".. Där alla inblandade känner sig komfortabla?...

Katrin Zöiukljakhgjfdis eller vad fan hon nu heter... Inte är väl hon rolig? Inte har väl hon självdistans... Ingen skulle kalla henne snäll i massmedia... Näeee... Men känd är hon likaväl!?!

Näe.. Ta bort "töntstämpeln" från att ha egenskapen att vara snäll... Att vara snäll är inte detsamma som att inte ha humor/inte ha åsikter/inte kunna hävda sig.. Man kan faktiskt även ha dessa egenskaper tillsammans...

Pok

MallagillarverkligenABaggebralla


BloggRegistret.se
^

2 kommentarer:

Anonym sa...

Anna Skipper är inte snäll.... men det är Blossom Tainton, därför är det trevligare att titta på

Miasomärantiskipper

Anonym sa...

Att vara snäll är att bete sig anstädndigt och hyfsat gentemot sina medmänniskor. Att inte göra det vet jag inte ens om jag tycker är elakt..mest sjukt och ouppfostrat..

Jag är både snäll och vass på samma gång.. Är jag "elak" finns det alltid en glimt i ögat och om jag sårar någon omedvetet.. det slinker ju ur något skit i bland så ber jag alltid om ursäkt..

Mesig är jag inte, har aldrig varit och kommer aldrig bli.. men vönlig och uppfostrad är jag

Jo föresten,, klart jag kan bli elak.. om någon beter sig som en skit medvetet och upprepande gånger då finns ingen snällhet kvar hos mig iallfall..

POK min vän!!!