fredag 30 november 2007

Å så e

Samtal mellan målaren och mig i dag...

MJ=målarjäveln
M=Malla

MJ - När kommer väggen upp. Jag kan inte göra något förrän det är klart..

M - Du... Du har nog missförstått. Väggen har vi rivit ner för att öppna upp. Sk öppen planlösning.

MJ - Vafan menar´ru... Fattar´ruinte att dom var tvungna att riva väggen för vattenläckan?
(Här himmla han med alla jävla ögonen och suckade)..

M - Okej... Vi tar det igen. Väggen ska inte upp. Snickarna/elkillarna kommer i morgon och fixar så det är klart till på måndag då du ska göra ditt.

MJ - Hur fan tror du jag ska kunna måla på det här?!? (pekar på en helt vanlig vägg)

M - ?????!! Typ riva/spackla/sätta upp tapet?!??! MEN SNÄLLA DU.... Varför står jag här och talar om för dig hur du ska göra ditt jobb? Vet du inte det själv?

MJ - Stå inte där och va´ mopsig. Ge mig numret till snickaren/elkillarna.

M - Skulle inte tro det.. Ta fredag nu. Du verkar "ha gått in i väggen"...

MJ - Ahhha... (ler menande) Är det några jävla polacker... Tudde & Mudde typ!??!

M -Det tror jag väl inte...

MJ - Du... Jag kan det här... Jag har varit med förr... Folk anlitar svarthjälp som snor jobben från oss hederliga skattebetalande arbetare... Å så får vi skulden...

M -Jaha?!?! Skulden för vad då?

MJ - Taskigt utförda jobb.... ( spänner ögonen i mig)....

M - Du... Tagga ner nu! Gör ditt jobb och håll käften. ( spydig) Är snickaren och elkillen inte färdiga på måndag då du ska fortsätta riva ner resten av väggarna ( Han "råkade riva ner halva väggen i "stora T´s rum, så muraren måste in oxå), så tar vi diskussionen då..., Okej?

MJ - DU... JAG JOBBAR PÅ ACKORD. HAR NI INTE FIXAT MED SNICKERIER OCH EL, SÅ KOMMER INTE JAG HIT PÅ MÅNDAG.... FATTA!!

M -Vet du.... Jag skiter i hur du jobbar eller varför eller vad du får för lön... Gå till din boss om du inte är nöjd. Gör bara det du ska och klaga när det finns något att klaga på...

MJ - Hur ska jag kunna göra det då när det ser ut så här? Tala om det för mig....

M -Okej! Det ser inte ut så här på måndag. Gå för fan hem nu, så jag kan fixa här i lugn och ro...

MJ -Ahhaaaa... Du fixar allt själv.....

M - Inte direkt....

MJ... Å hur ska du fixa det då? Du är väl varken snickare eller elektriker med behörighet... (ser så jävla liknöjd ut)...

M - Du... I morgon kommer min pappa och min son och gör färdigt det här. Chilla, gå hem, ta en bira och va´ nöjd....

MJ - Varenda jävel tror att dom är någon slags jävla Martin Timell nu för tiden... Hur fan tror du jag ska kunna utföra mitt jobb med dom förutsättningarna? Jag har yrkesstolthet... Till skillnad från alla amatörer...

M - Jag vet inte vilka du yrar om. 2 elektriker med behörighet och 2 snickare med 3 års yrkesutbildning. Båda 2 med gesällbrev och dokumenterad 50års, respektive 3 års yrkeserfarenhet kommer hit i morgon. Dessutom har de byggt ett hus var á 300 kvm och underhåller dem på ett föredömligt sätt... Vad är det du, vill lära dem?

MJ - Ja... Jag kan iaf inte sköta mitt jobb om det ska se ut så här ( tomma rum, med lite skit på mitten)

M - Okej... Ska vi ta den här diskussionen på måndag då? .... Kanske vi kommer någon vart?!??

MJ - Jag är så jävla trött på alla som tror dom kan och vet allt.... Jag pallar inte mer... Jag går hem nu... ( pang igen med dörren)

M - Okej.... Trevlig helg!!!!! ( Yeeesss...)


BloggRegistret.se
^

1 kommentarer:

Anonym sa...

god start