måndag 19 november 2007

Skor, skor eller skor...

Fy fan vad snygga stövlarna är som du lagt upp bild på... " -Vill så jävla mycket ha dem"...

Mammabidraget har sina begränsningar... Så nu föreslår jag att vi köper ett par tillsammans och tar "delad vårdnad" om dem.

Delad vårdnad är ju du och jag så bra på?!?! (vi sköter allt, betalar allt och har barnen 99% av tiden). Så det kan ju inte bli så besvärligt med ett par lealösa stövlar. Vi fixar ju lealösa/förbannade ungar på 20-30 kg... Med lillfingret... Jajaja... Iaf med hjälp av de 4 v:na.. vilja, wiskey, våld och vaselin...

Ett litet tips, "by the way"... Smörj in ungen med vaselin och vips så flyger de in i vinteroverallen... vid kram i horisintalläge!

Åter till stövlarna... Jag vet att du har mycket större fötter än vad jag har... Typ ½ nr. Jag har 38 och du har 38,5. Jag kan värva 2 till som är med på stövlarna, andelslägenhet och andelsstövlar... Vad kan vara mer naturligt? De har 39 och 41. Så mitt förslag är: vi köper strl 39,125... Finns det så´na? Okej.... Du och jag får ha raggasockor och fleecesula i "41:an" får knö ihop tårna och 39:an kommer bara lida av vanlig jävla "högaklackarsmärtor". Jag tar skorna jul, nyår, påsk, midsommar, hallowen. Resten får ni dela som ni vill. Men mitt råd är att ni är generösa mot varandra..

I övrigt tror jag alla kvinnor har ett alldeles avslappnat, naturligt förhållande till skor. Jag tex... Jag köper alltid bara skor på rea. Är det storlek, 36, då får det lov att fungera, Jag gnäller och klagar inte för det. Är det storlek 42 fungerar det med. Dubbelsidig mattejp kan användas till mycket.


Tjingeling & pok

Malla

0 kommentarer: