onsdag 31 oktober 2007

Hur törstig får man bli???


Tänk vad lite vin kan ställa till med:

Sitter vid datorn blir sugen på vin.

Går till kylskåpet och tar fram en flaska rött.

Korkar i den trasiga vinöppnaren, armarna har gått av.

Den e vass så jag får linda en handduk om den.

Drar så jävla hårt att jag nästan får ryggskott och konstaterar att det blir nog inge vin i kväll.

pling plång låter det i mitt lilla huvud: kommer nu på att jag har packat ner en till tjuven(barnens pappa) nånstans i en flyttkartong.

Ut i mörkret och formligen hivar upp massor av glas, hantlar, foton osv för att hitta vinöppnaren som nu får flytta in hos mig igen.

Korkar upp flarran och häller upp till bristningsgränsen och bara njuter.

Data stund med lite rött....lovley!!!

Snubblar på en stol, lyckas hålla i glaset men halva ransonen vin hamnar på ett fotografi, bordet och i datorn.... 19.000:- kr senare, tack gud!

Kan budskapet bli tydligare: GE FAN I DATORN!!!!!!

Dagens lärdom: Häll upp mycket vin men drick 2 stora klunkar innan du tar ditt första steg..

Majsan
BloggRegistret.se

0 kommentarer: