onsdag 24 oktober 2007

spartips

...ja, nu har jag nästan fixat julklapparna, fick ideén av en kompis jag talade med i telefonen i går. Matt-Berta heter hon och hon sa att hon ska minsann göra alla sina julklappar själv i år, snåljåp där tänkte jag men det sa jag förstårs inte(tänk om man sa vad man tyckte om alla kompisar då skulle man ju inte ha några kvar, så det är bara att flina o se glad ut)

Så i dag när jag städade kylen, inte för att det behövdes, hm, hade ju bara lite tid över.
Fick ihop 4 ICA kassar med allt möjligt mögligt skit. Så när jag ska gå ut till soptunnan så kommer hamstern i mig fram, för jag var nog en i mitt tidigare liv, så kan jag inte riktigt kasta rödbets, oliv, saltgurksburkarna... det var då som Matt-Bertas jultipps ekade i min alltför stora hjärna...
Här ska fixas glasburkar med bra att ha mat/saker i och sedan fint tyg, band och tags. Så så får det bli.....

Tack min vän Matt-Berta för tipset!

Dagens visdomsord: Städa kylen och spar kosing!