måndag 28 januari 2008

En lugn stund...

Nu.. Sover mina älsklingar... Men som vanligt har det "rullat på i 180 knyck" från att vi landade tills nu...

Upp 06,00000 Typ.. Packa, frukost (1 cigg & kolsvart blaskkaffe)... Taxi, flyga, undra vad för slags bulimi de som hittar på flygplansmaten lider av. Majsan sa att det kunde vara någon typ av fobi... Typ... "Hjälp jag är livrädd för vacker/aptitlig mat". Jag tror hon har rätt... Hon är klok... min Majsan..

Hemma... Sms från kräket... "Stora T" sjuk. När kan du hämta henne!? Inget svar på vad som var fel/sjukdom... Stressad som faaaan... Lilla gumman! Jag borde låtit honom ta ansvar en stund till, jag borde kastrerat honom... Det är mycket jag borde... Men jag pallar inte att ta strider mot en skitstövel utan värde, för mig... Vill han sumpa sitt värde i sina barns ögon... Be my guest!

Stora T febrig/snorig ledsen och mammasjuk. Trösta, snyta, sova på mammas arm en stund. Och måla/rita/klistra/klippa och skapa... Så´nt piggar upp även den sjukaste lilla patient.

Hämta "Lilla T" på skolan, handla, hämta kompisens knoddar. Kompisen L, jobbade sent. Hem bakade 100.... Fatta!!! 100 chokladbollar. "Lilla T" har "100 day´s of school" i morgon... Å då ska alla barnen ha något med sig. Vad som helst bara det är 100 st. "Lilla T" är av annorlunda sort och avskyr allt sött utom choklabollar. Klart mamma fixar chokladbollar. 100 st... -Visst min lilla prinsessa... Nu har jag snott 2... Och har lite ångest. Tänk om hon får skit för det? Hahhha.... "- där kommer ungen som inte kan räkna".... Typ! Ähhh... Då lånar jag pappas 60kg Rottwailer... Å skrämmer skiten ur mobbisarna! Don´t mess m my kid´s... Typ..

När chokladbollarna var klara, fixa jag middag... Spisen var trasig... Så ugnen fick duga... Hemmagjorda hamburgare. Konstig form/kostig smak... Tillbehören fick godkänt... Laga mat själva r´å... Tänkte jag... Och städade undan... Lagom så att "helige anden, sonen"... Fick mamma att börja om på nytt när han svängde in på 2 hjul för att "elektrifiera/ljud/ljussätta" oss handfallna stackare.

Han är cool min grabb... Som en annan Messias kommer han och bara fixar allt... Han var här i ett par timmar och fick ungarnas datorer att skärpa sig. Tv´n uppborrad på väggen, biosysset att funka, stereo på väggen och alla högtalare funka... Va säger ni nu då? Nya schysta strömbrytare överallt... Nästan alla kontakter utbytta och allt trådlöst är tiptop.... I like... På torsdag fixar han det sista... Måste ju ha lite dimmrar oxå... Verkar ju hopplöst att sitta här med någon najs man, med mysmiddag och romantisk musik i alla högtalare, i lysrörsbelysning...

Saga för "Lilla T", nattprat och natt, natt...

Majsan ringer och yrar om www.viktkontroll.se... Låter ju finfint... För jag har fan inte tid å hålla reda på min vikt. Så tar viktkontrollanterna över det så är jag enbart tacksam... Dom kan ringa mig om det går över styr åt något håll... I annat fall, tar jag för givet att ömsesidig respekt är det som gäller... Dvs... Stör inte mig... Så lovar jag att inte störa er...

Saga för "Stora T", Mamma... Jag kan inte sova... Snaaark... Okej bejbi... Natt, natt...

Åhhh... Nu ska jag blogga om Barcelona, Gaudi, stranden, parkerna... Nattlivet... Jobbet och hela härligheten... Tänkte jag... Å tapasarna... Så klart...

Vi hade det toppen... Hotellet najs, föredraget gick urbra och nattlivet... Mer kommer... För Barcelona är speciellt... Mycket finns att berätta.. Jag måste bara smälta och komma i fatt...


Pok

Malla180helatidenbralla


BloggRegistret.se
^

5 kommentarer:

Anonym sa...

men herregus ta det lungt!!!
finns ju ferdiga choklad bullar att köpa??? *kram o natti röst*

Anonym sa...

men herregus ta det lungt!!!
finns ju ferdiga choklad bullar att köpa??? *kram o natti röst*

Buzan sa...

Hej, söta tjejerna.
Nu vill jag veta allt och lite till. Tack för kommentaren, den värmde.. Ska läsa ert nya inlägg nu...

Anonym sa...

Barcelona är ju en suverän stad! Måste nog snart dit igen.. haha

Majsanochmalla sa...

Sjukt, underbar och helt crejsi...

Pok

Malla