måndag 4 augusti 2008

Mat & annat smarrigt?!?

Självklart får "LT" bestämma kosthållningen här hemma när vi är ensamma...

Vete, linser, bönor, riskakor, korvstroganoff, sushi, fiskbullar och youghurt har stått på menyn..

Jag är kräkfärdig på hennes bantningsbetonade matvanor.. Kom hem ST.. Så mamma får svulla lite normalkost...

Pruttar, satan gör man också... Inte minst LT... Det skulle hon aldrig erkänna.. Inte ens under plågsamma kittlingstortyren... Åhhhnä! - Det var du!! Skriker hon och pekar fräckt på mig.. Spelar ingen roll om vi är själva eller i sällskap... Ungjärpe!

Ge hit ST... Och ett anständigt öppet fritids!.. Jag börjar få "minoritetskänning"... I gruppen mammor med småterrorister med fisbenägenhet/munläder och "så söt / liten en kan väl aldrig fisa/prata ihjäl någon"?

... Åhjo.. Säger jag... Hon är på god väg!


Vi var hos Majsans leverantör.. I dag..LT kravla upp i massagemonstret.. På med värsta programmet... LT som har kropp som en mask, lång och vääääääldigt smal, började breakdansa horisontellt... Kroppsdel för kroppsdel.. Dessutom kittlades det. LT är extremt killig.

Det såg vrålkul ut. När vi skrattade som värst.. Kom expediten och sa...

-Det där är farligt/förbjudet för barn...

-Va! sa vi.

E: Mmmm.. Den är så kraftig att den kan knäcka armar och ben på ungarna...

M:Men hallå... Ser du inte att min unge "flyter ovanpå".
Ser du inte att barn är för lätta.. för att bli knådade.. Det är nog som så... att det krävs någon som trycker ner ungen om det ska vara farligt...

E: Ja... Men vi kan ju inte veta om du gör det...

M: Hahha... Kul kille.. Du! ;-)

E: Ja men man vet ju aldrig..

M: Nähä... Men hur ofta ser du folk, som vill sina barn ont på "öppen gata"...
Inte ens om jag vore en "så´n".. Så väl den här miljön något, jag tänkte göra något så´nt i, i alla fall... *pucko tänkte jag i mitt stilla sinne*...

E: Nje... Men ba´sa duvet...

Samtidigt som pruttungen LT släpper en, i lumpen tillhörande, brakare... Så det eka i lokalerna.. Och samtidigt med "skakdarrig" röst skriker: Det var du mamma!!!

Lt bryter ihop av skratt, jag var inte långt efter... Tom E var tvungen att skratta..

20 kg LT... Som skakar och vibrerar.. Inte konstigt att "lins/bönpruttarna sliter sig lösa"... Vad kan vara roligare när man är 8?? Eller när man är 25, som mamma ;-) ... Eller hur gammal hon nu är... Mamman alltså..

När vi kom till kassan, efter 30 minuter... Fick charmtrollet LT välja en present från disken ( hon valde hörselproppar!??? i fina färger...).. Och en valfri glass... E´s kollegor kom ut från kontoren och beskådade minimänniskan som fick tom surgubben att le...

Nu ska jag sätta LT på träning.. Nästa gång vi kommer dit, ska hon få charma till sig ett massagemonster.. För vi är helt överens... En så´n stol ska vi ha!!! Men då får fan LT sluta med lins/böndiet... Men det vet hon inte än! ;-O

Pok

Mallaharenfisungebralla






BloggRegistret.se
^

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, sitter här och skrattar för mig själv för du skriver så härligt. Jag blir glad som en gurka :-)

Majsanochmalla sa...

*rodnar*

Tack snälla du...

Nu blev jag också.. Alldeles gurkglad! ;-)

Ha det bäst du nykära..

Pok

Mallaegentligenliteblygbralla