måndag 22 oktober 2007

Stjuss in i ugnen...



Majsan bajsan här...



Inte visste jag att pappan till dina kids var sån fena med gräsklipparen.
Tokigt att inte pappan till mina kids lånade honom i sommras när gräset var
så meter högt att det fattades bara små indianer som smög omkring och
ho hoade med sina pilbågar i högsta hugg.

Kan man fråga vad det är för schysst modell på gräsklipparn så kanske
man ska tjacka en, slipper ju åka till frissan med kidsen o då sparar
man ju in en massa bensin pengar,,,,
Be ungarna kolla in märket next time the are at daddy, ok!!!

Man vill ju liksom inte snoka för mycket hos gräsklipparmannen,
nu vet jag för nu har jag döpt om honom till Gräsklipparmannen ok, Malla?
Känns det bra för dig,,,så där så det känns ända ner i från tårna!!!
För då vet man att det känns rätt.....åh vad jag vet!


Idag ska ungarna och jag baka SOCKERKAKA för det är vi så bra på,
man går bara till ICA och väljer vikken sort man vill ha, häller skiten i
en bunke med lite vatten vatten bara vanligt vatten, sen stjuss in i den
lilla ugnen....

Och i dag är en sån dag som vi längtat efter för ugnen har varit trasig,
så jag som den bra kvinna jag är ringde ju reparatören som kom i morse,
visserligen hade jag väntat i 2 veckor.

Jag skulle ju kunna skriva nu att ut ur elektroluxbilen kliver värsta puddingen
som inget annat vill än att börja skruva med min ugn, doftar Jean Paul Gaultier
och vi blir lite varma i kroppen och susiga i knoppen när vi ser på varandra, du vet ett sånt där kodak moment ......
poof så sprack bubblan !!!!

Han kom in luktade svett och såg ut att haft en hård helg.

Men han tog ialla fall av
sig skorna och det är det ju inte alla som gör.
-Vad e det för fel på spisen då?
-Jo den stora ugnen funkar inte, men nu funkar den lilla
ugnen och det gjorde den
inte förut när den stor ugnen funkade.

Och han hade med sig massor av verktyg som hängde runt midjan, typ fyrtioelva skruvmejslar, sen ett nytt värmegaller.
- Brukar värmegallrerna gå sönder på sånna
här spisar sa jag och försökte lätta upp stämmningen.
- Nä inte vad jag vet sa den förmodligen smått bakfulla reparatören.
-Jaha sa jag då.
-Har du kvittot?
-kvittor kvittrar jag, nä du försår det finns på annan ort men
jag kan skicka efter det
fast inte just nu, och skruvar på mig lite.

-Enligt serinummret så är den här spisen tillverkad år 2000 sa reparatören.
- Ja det är möjligt sa jag men den köptes sen höst 2005

Eftersom jag är en människa
med extremt dåligt tidsbegrepp så hoppas jag att jag hade nån siffra rätt.

-Måste ju vet du vet om det ska gå på garantin.
-Jaha sa jag och tuttade upp mig lite o plutade lite med munnen,
så var det 2005 på hösten.
-Ja va fan vi tar det på garantin sa reparatören o så fick jag ett
visitkort så jag kunder ringa
om det blev nåt riktigt fel på spisen.

Tack då snälla reparatören.


Så nu ska jag och mina små rentvättade, ny nagelklippta ungar
som inte har sorgkant
eller solkkant, vet fan inte vad det heter jag bara vet att andra ungar har sånt...hmmm!

Jag har lärt mig massor nytt idag först det där med kläderna sen att man
kan få lite som man vill om man tuttar upp sig o plutar med munne, Bra va?

Men nu ska här bakas liten kaka!!