söndag 21 oktober 2007

snusk Fredag






Köpa snusk, vem gillar inte det så säg!

Helt vanliga fredagar när vi har lite tråkigt efter jobben så åker vi ibland in till nån "snusk" affär. Just denna dag så
blev det den på Drottninggatan, och man kan verkligen känna in atmosfären när man kliver in.... snusk snusk snusk.

Så då är vi nöjda, och just denna dag så hade vi vunnit lite pengar, det heter barnbidrag fast det borde heta MAMMABIDRAG, för
den alldeles för höga lönen som vi då får runt den 25:e varje månad har vi ju redan spenderat på våra skitungar, det ska inhandlas tex, ridhjälmar, vantar,
mössor, jävla små fula nallar från nalleverksan i kista, inte så värst dyra men ändå....ja ni ser ju listan kan ju göras hur lång som helst.

Och hur mycket äter dom inte ra, dom små illbattingarna, speciellt Mallas dotter hon har nog hål i alla ändar för hon är hungrig jämt å vad tror ni inte det kostar ra??

Så jag höjer min röst för MAMMABIDRAG och i några få enstaka fall även STRUTSBIDRAG. För det finns ju faktiskt
en och annan struts därute som inte stoppar huvet i sanden. Det finns ju faktiskt strutsar som tar hand om sina barn och tom betalar underhåll.

Fast några sånna strutsar är inte vi bekanta med.
Nu åter till snusket.

Vi hittar varsin sjuksköterskedräk i lack, behöver jag säga mer, och som bonus när vi ska betala så lägger snuskbiträdet även upp en varsin
huvudbonad i lack med ett rött kors på, behöver vi säga mer....vi kommer nog att bli 1000 år minst då skrattet förlänger livet, fy fan vad vi tjöt.

Kunde riktig se Malla och mig dela ut medusin med smått dimmiga ögon o plut mun, som givetvis är knallröd, allt för att matcha den fina dräkten
i LACK. med det röda korset på.

Nu var det ju så att vi provade dessa små fina dräkter innan vi köpte, allvarligt hur kul kan man ha det i en provhytt. Vi tjöt av skratt och tuttade
upp oss, behöver väl inte nämna att vi även sträkte våra ryggar och drog in våra pyttesmå magar.
Jag då som har lite hum om storlekar vet ju att
stl 14 är large eller tom lite XL, så jag klev in i hytten med en 12:a,,,,, vet ni vilken storlek Malla kliver in med.... storkek 22, lilla Malla bralla
ser inte att hon kommer in med ett tält, nu garvar jag så jag nästan skiter på mig,,,,lovar det är nära!
Förvisar ut henne som den fiskmås hon är
ut till lack kläderna igen och hon kommer tillbaka med en mycket behagligare storlek... Så snygga o sexiga har jag sällan sett några ensamstående
hårt arbetande mammor en helt vanlig fredag, med undantag
då från modellerna på rollspelskläderna lite längre in i butiken....
Nästa MAMMAIDRAG så blir det nog FBI el CSI agent, så nu gäller det:
Hur många
kilon kan man rasa på en månad, dessa uniformer kräver lite mer av användaren än lack & latex.....

Men i det här fallet så håller vi stenhårt på att det är tanken som räknas!

När snusk shoppingen var avklarad så kramdes vi utanför affären och hoppade in i varsin bil och nån av oss bytte om i bilen
redo för att dela ut medusin, och det var inte jag.

Jag åkte hem till mina små virus liknande barn och jag visar min fina dräkt, då utbrister min dotter.

-Åh vad bra mamma för när jag fyller år ska jag ha maskerad och då kan du ha din maskerad dräkt och ha en stor spruta i handen.

Tänk att man har sånt öga för bra inköp!!

Tjolahopp febertopp

0 kommentarer: