fredag 14 december 2007

TGF

Har en lesureday i dag... Det är najs!

Jag går här och hårdtränar finskan. Man måste ju vara redo för Siljarocken i maj. Årets höjdpunkt! Så´na kalas kräver lite engagemang.... Så jag har slitit fram ungarnas playstation för att karioka mig fram till årets schlagerframträdande.

Konstig rockbåt... När rockenrollfolket blir packade så hamnar de i schlagerbaren!??! Eller är det mitt obligatoriska uppträdande som lockar... Så måste det nog vara. Tror jag ska satsa på... "Vild å skild" i år. Så får vi väl se om grabbarna i publiken fattar vinken... Annars hånglar jag upp dem ändå.

Viktiga finska fraser att träna in..

Varför ska vi dansilainen förstamoinen?
Vari satanen likker bupilainen?
Den var aldrig innelainen..
Du pjuderilainen ölimoistanen..
Det varilainen inte jag... Det måstelainen ha varitmoistanen min tvillerisysterilainen..

Snart kan jag det perfekt!

Pok

Mallafinskavodkanbralla...


BloggRegistret.se^

1 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Du e helt skruvad min lilla vän...
Du glömde den viktigasta finska frasen:
Eisa päitä!!!!!
Den måste man kunna för tänk om man skulle råka lägga sin handduk på elementet och det börjar brinna..
Inte roligt lilla malla...
Sen måste vi kolla om dom har Bananii ombord....
ifall vi inte hittar nån att hångla upp.... kramiiiii