lördag 24 maj 2008

Aj så in i helvete...

Min snygga kompis A var hemma hos mig idag, hon drack vin och gjorde mina naglar snygga...ska ju på bröllop i morgon.
Det är ju det här med tjänster och gentjänster....hon fixar mina naglar och jag hjälper henne...I dag hjälpte jag henne med 100:- till cigg samt att köra in hennes lilla O till slussen där han skulle ta en buss som gick var 15:e minut., aldrig i livet att jag ville komma och missa fanskapet... Och A hade försäkrat sig om att jag hade bussbiljetter,,,,

Hur lätt är det på en skala att komma ner och parkera lagligt vid bussterminalen, fat chans..funkar inte.
Ställde pansarvagnen helt olagligt the majsanway..as always, kommer på att jag glömde bussbiljetterna...-Där !!!skriker lilla O till -en pressbyrå.

Vi kutar in i terminalen bland alla andra förvirrade människor,, bussen står inne, jag skickar dit ungen och säger åt honom att snacka med chauffören om att jag bara handlar biljetter...

Hittar en SL Store och kutar in, tar en kölapp för att konstatera att det inte är min tur på ett tag,,,går då fram till en sur jävla bitterfitta som inte haft sex sen eldkvarn brann...Berättade mitt ärende, att lilla O 11 år står ensam vid bussen osv.
Kärringjäveln har ingen förståelse utan säger bara...-Du får vänta på din tur... säger jag och frågar kvinnan som står på tur om det är ok...-Självklart sa hon. SL kärringen sniglade sig för att vekligen bevisa att hon var emot mitt sätt att köpa hennes jävla biljetter...

Med biljetterna i min hand så springer jag ut genom dörrarna för att i nästa sekund slå en sån jävla praktvurpa...Reser mig upp, ont som fan, blöder på lillfingret och har skit ont....kollar snabbt mina naglar..hela!!! Mina Dior glasögon av det nätta priset 4.500:- åker i backen...shit inte mina brillor...
Men dom klarade sig och jag kunde springa vidare till bussen, dock inte utan armbågar kan jag säga...så här en fredagseftermiddag i rusnings trafik...

Ungen kom på bussen...om än så på det berömda håret...

Nu ska jag drick vin, för det är jag värd....

Majsansnubbelpajsarn
<spanBloggRegistret.se src="http://www.bloggregistret.se/button.php?u=majsanochmalla" border=0>

2 kommentarer:

SKONILSSON GRUPPE sa...

Ha! :D

Anonym sa...

Det finns ett liite diskretare uttryck för dylika tokkärringar: surf. Dvs SURFittor. Mkt användbart: "Å, så du SURFar, du!" Det är jätteelakt men ingen fattar nåt. Hmmm... då kanske vitsen med det hela fösvannn... ? Men det funkar bra för mig i alla fall, jag som är jordens mest konflikträdda person.