onsdag 21 maj 2008

Day by day...

Inte för det är läge för känna efter, tänka efter eller undra något. Nu är det överljudsfart som gäller...

Men i morse kom det faktum att min sjuka farbror dött, över mig... Då grät jag en skvätt i bilen...

Med hörntänderna fast förankrade i ratten... LT´s outfit... Den är i stil med "Grynets"... Ink diadem och plastklackskor... Go girl go... Säger jag... inte... Men jag tänker, som ett mantra... Jag vill ha starka döttrar... Jag vill ha starka döttrar..... Å.. Det vill jag ju... Men vafaaan... Inte klockan 07,00 på morgonen..

Jobbintervjuv...

-Vad är du bra på?...
M- ?!?!? Ehhhaahh...-
-Okej.. Vad är du dålig på då!?!?
M-Allt/hela tiden...
-Okej!??! Vill du inte ha det här jobbet!!?!?
M-NjaeåJoååå!??! Vad är lönen? Vilka förmåner... Mm, mm...

Att säga att det gick "Si så där"... Är dagens understatement...

Sen direkt till skolan för "TresureHunt".. Min uppgifta var att ta 5 ungar runt staden på 2 timmar. EN av ungarna var så vidrigt jobbig att jag försökte "tappa bort" han... Även det misslyckades jag med... Ungen var med ända in i mål...

När jag hämtade "LT" bad fritidsfröken mig att inte sätta på LT så´na opraktiska kläder... För det : -"Blablablabla... Passade inte deras pedagogiska verksamhet... Blablablaaa...

Jag spärrade upp mina bruna... Stirrade henne rakt i ögonen och sa... Det var ju tråkigt! Jag har ju kämpat en hel del för att "LT" ska ha sina kreationer...På sig... Men jag ska genast tvinga in henne i jeans och gympadojjor.... Baj, baj!

Tänk om pedagogan var så där medial!?!? Går hem och spår om mig i tarrotkort.. eller så?!?! Och "såg" att jag tänkte... "kill her, Kill her".... Inte LT alltså! Utan pedagogan.... Hjälp!!! Då kommer jag skita i fritids... Varför måste jag alltid vara så drastisk... Om jag vore lite coolare så kunde jag ju tänkt!!?? Tack för informationen... Raring.... Å då skulle ju inte pedagogan veta hur mordisk/puckad/drastisk mamma... LT har.. Satans... Jag/LT... Kommer att komma på fritids "svarta lista"....

Inget fritids=inget jobb=inte kunna betala hyra.... Fan att jag alltid ska vara så drastisk....

Pok

Malladramaqueenbralla

5 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Välkommen i klubben...jag är oxå på fröknarnas "svarta lista"...
Majsan

Malin sa...

Är glad att jag inte ligger på fritids 10-i-topp-lista. De mammorna ser så trista ut att man nästan somnar när man ser dem.

Anonym sa...

ÄSCH!
Fila ner hörntänderna.... ta en påse till Fritids med "smartare kläder" och LÅT DOM, som är utbildade försöka övertala MiniGrynet att byta om dom ska ut... Pice of cake!

Good Luuk

http://livethosmig.blogg.se

//Mia i Gävle

Herr o fru Lundin sa...

"Ta ingen Skit!" raring! Men ibland måste man välja sina krig och att kriga me barnens lärare/fröknar e nåt jag tyvärr skulle kunna skriva en handbok om... men va faan! jag har så svårt att köpa deras prylar emellanåt. Lilla O fröknar e guld men stora M stackarn har varit utsatt å det har satt sina spår.

Lessen att höra om din farbror *kramar om*...

Lilla LT kommer tacka dig om nåra år!

Majsanochmalla sa...

Åhhh... Ni är så smarta bloggvänner! Ungen har hyllan full med praktiska grejjer nu!

Dagens outfit: För kort kjol ( LT är som en streckgumma) stenhårt blingbligskärp vinterstövlar och bara ben...

Pok

Mallanöjdbralla