torsdag 1 maj 2008

Förvirrade...

Alltså... Jag är ju en förvirrad/glömsk typ... Jag vet och jag erkänner! Därför skriver jag upp ALLT i agendan.. Precis allt. Och har jag tur så kommer jag ihåg att kolla i den också. Och så funkar det mesta ganska bra... Eller inte!??!

Det värsta är att mina barn har samma "genfel"... Satans så förvirrade de kan vara...

Bonusdottern igår... Hon skulle "bara springa in till sin pappa för att vigga pengar till kvällens festande". Jag stod utanför med "raketen" och väntade. Rätt var det är kommer hon rusande. Och slänger sig in i en röd SAAB som står parkerad 10 m framför raketen!??! Jag ser och tänker ahahhha... Har pappan blivit Svenson nu!??! (han gillar gamla feta amerikanare annars).. Samtidigt som jag ser BD kliva ur SAABen med illröd skalle och gapskrattandes. Då fattade jag.. Fel bil/fel chaufför/fel allting... Dagens gapskratt!

Stora T... En annan gång... -Mamma, här bor pappa...
M: Näe..Vi är ju i Östersund nu...
ST: Jaja... Men han bor här i närheten iaf, jag känner igen mig...(pappa bor på Östermalm i STHLM)..
M: Jag tror jag måste operera in en GPS på dig... Vi är 60 mil från STHLM..
ST: Gud vad du är taskig!

LT: Vid flera tillfällen... Vem är det här?!? (Hon kollar i storebrors bejbialbum)...
M: Gissa... Ledtråd... har legat i min mage....
LT: ?!??!?!? Vi har väl ingen bebis...
M: Näee... Inte nu..
LT!?!??!
M: Men gumman... Det vet du väl vilken pojke som legat i min mage....
LT: Näee...
M: Helige Anden ju....
LT: Hahhhaaahhahahhha ( i en halvtimme)...
Och faktum är att hon fortfarande tror att jag ljuger...

LT är nog min mest förvirrade unge, alla kategorier... Vissa dagar är ett ständigt påminnande om verkligt triviala självklara saker. Som att borsta tänder, kamma håret, packa läxor mm.. Gå till skolan... För det har hon ALDRIG, enligt sig själv, gjort förut... !??!?! Hon är sin mammas dotter i rakt nedstigande led...

Håhåjajaja...

Pok

Mallaförvirradbralla



BloggRegistret.se
^

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha!!!! Jag dööör.. *skrattar så jag nästan trillar av stolen* Helt suveräna ungar!!