tisdag 20 maj 2008

Tappad tand...

...Min stora H tappade en tand igår...blodigt värre och en önskan om att få en 1000 lapp,
så mycket pengar har nog inte tandfen sa jag då, som den kloka mamman jag är...

Tanden åkte ner i ett glas och jag skulle sköta resten, ni vet vatten och salt.

Vatten är ju ett måste,, saltet gör så att tandfen lämnar kvar tanden.

Sen var det natt natt och sagan : pappa resan,,,rekommenderas starkt!

Klockan ringde kl 05.00 och mina morgonbestyr började,,,,först frukost sen röka, prommis med hunden, en ny cigg på altanen, smink, byte av kläder.

Väcker dom små barnen och deras morgon börjar.

Stora H som nästan flyger upp ur sängen för att kolla finanserna,,,,Mamma Majsan får panik, tandhelvetet står kvar på spisen...utan vatten o salt.

Fort fort fixa innan stora H kommer upp, glaset under vattenkranen och fram med plånkan för att lägga dit en 20 lapp,,,glömde saltet. Men det gjorde ingenting för hon blev så glad ändå...

Än en gång så har tandfen lyckats med sitt uppdrag...like her alot!!!

Majsantandfenspajsarn
<spanBloggRegistret.se src="http://www.bloggregistret.se/button.php?u=majsanochmalla" border=0>^

2 kommentarer:

Anonym sa...

*S* Toppen den där tandfen är! Tur att hon finns! ;-) Kram!

Anonym sa...

Nu sitter jag o fikar hos mona :D TACK för kommentaren hos Monica! Mona vinkar ;)