fredag 30 maj 2008

Ähhh... Jag kan leva med det...

I dag sa en kompis..

Mhäää... Tänk om dina barn råkar läsa din blogg.... Det kan ju inte vara så roligt för dem....

M: - Nähä?!?!?! Fast jag tycker ju att vår blogg är ganska kul... Fast det är ju klart... Jag skríver ju inte direkt för dem.

K: -Jamen.. Om dom råkar läsa då!? Då skulle dom ju skämmas ihjäl!

M: Mmmmm... Det kanske de gör...

K: Å tänk om de låter sina kompisar läsa... Å så blir det ännu värre för ungarna..

M: Jaa... Då kan det bli ännu värre för ungarna....

M: Då får jag väl skjuta mig själv då... Inget mer med det!

K: Bara att du fattar hur pinsama dina ungar tycker du är...

M: Tack, tack! Ska tänka på det... *går därifrån med fingrarna i kors*...

Pok


Malladenendamammandeharbrallan

BloggRegistret.se
^

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver inte alls skjuta dig själv..det fixar jag:-) Raring.. din blogg kommer inga ungar skämmas för dom fattar ironin och det roliga i det hela.. Löööv

Anonym sa...

Min dotter är nog lite stolt, tror (hoppas) jag. Hennes kompisar läser min blogg. "Men Guuud, tänk att det är din MAMMA som skriver så här!" Jag tror så här: eftersom vi är våra ungars mammor, så känner de oss och förstår oss. Liksom?

Anonym sa...

Mina barn och mina elever läser min blogg och det har jag inga problem med. Ungarna har heller inget problem. Fats jag tänker mig för om vad jag skriver ibland. SKulle nog ha en helt anonym där jag kan skriva allt jag vill :)
Däremot är dee lite jobbigt att veta att exmaken, exfästmannen och vissa kollegor läser ibland. Men jag hänger inte ut någon med namn så exmaken har inget för att han hotat med åtal om förtal.

Fortsätt att skriva!

kraaaaam

Majsanochmalla sa...

Kära bloggisar..

Tack för er, som vanligt urgulliga uppbackning.

Sanningen att säga, ungarna vet att jag bloggar, ungarna vet att jag är knäpp, ungarna älskar mig ändå! Å det är bäst för dom... För jag är ju den enda mamma de har! Stackrarna! ;-)

Seså... Ut i solen nu gullhönor!

Jag ska på Skrattfestival på Långholmen! Med "Helige Anden", för vi skrattar så himmla bra tillsammans! Jag önskar att ni kunde vara med!

Pok

Mallaganskabekymmersfribralla