lördag 24 maj 2008

Jag har blivit.. SÅ`N...

När jag var liten... Sa alltid mina föräldrar massa konstiga saker...
Typ:"Titta inte i kors... Du kan bli så´n"...

Aldrig!!!! Inte för en sekund har jag trott annat än att det är skitsnack. Jag vintyrade med ögonen mest hela tiden... Det gick ju bra...

Men nu vete fan...

För sen jag/Majsan var i Finland... Så låter jag som muminmamman!?!?

Jag har "BLIVIT SÅ´N"

Å det går liksom inte att sluta... Det började med att jag övade själv. Så börja jag och Majsan prata finlandssvenska... Gänget på båten började prata likadant... Å sen dess så har jag "blivit så´n"...

Nu har kidsen också börjat prata finlandssvenska...

Jag vill inte vara en mamma som säger massa konstiga saker.... För när det gäller just det, mammor som säger massa konstiga saker... Verkar det faktiskt stämma... Man kan nog bli så´n...

Satani perkile...

Pok

Mallamuminbralla


BloggRegistret.se
^

6 kommentarer:

SKONILSSON GRUPPE sa...

Hade velat se er stappla in i fel slott. Geh. :*
Ha, som sagt, hoppas ta er nästa omgång. Men återkom då till rätt slott. ;) ni är bra. Ta hand om er.

Pangbruden sa...

A jomma lauta mikkä molokko.. Jag vet inte om det är rättstavat men det är hederlig finska för "Herregud en sån stor kuk" Bra att kunna om man är i Åbo eller nåt

Majsanochmalla sa...

Hahh... Jag som trodde det hette: Satani... Stora kukelainen...Jak måste ropa på Gudilainen...

Men nu vet jag! Tack, tack bejbin!..

Pok

Mallakanskeintesårapåfinskaegentligen

Pangbruden sa...

Honey DET betyder något helt annat så det var tur att jag lärde dig rätt..;-) Sweet kisses for you

Anonym sa...

Jag trodde på allt min mamma sade. Jag stod framför spegeln i timmar och tryckte in ett finger i hakan, för min högsta önskan var att få en grop i hakan. Mamma hade ju liksom sagt att jag inte fick göra grimaser för då kunde jag "fastna" och bli sådan, så jag tänkte att det borde ju funka på gropar med...

Anonym sa...

Jag trodde på allt min mamma sade. Jag stod framför spegeln i timmar och tryckte in ett finger i hakan, för min högsta önskan var att få en grop i hakan. Mamma hade ju liksom sagt att jag inte fick göra grimaser för då kunde jag "fastna" och bli sådan, så jag tänkte att det borde ju funka på gropar med...