måndag 26 maj 2008

Ärligt sagt!??! Måste folk vara...

Så satans aggressiva?

Nu börjar jag ruttna rejält...

I lördags: Jag hade parkerat lite lagom mallaslarvigt.. Men stog absolut inte i vägen för någon.

När jag med överfull shoppingvagn å 2 förvirrade 8 åringa i släptåg började packa in i bilen brölade en lastbilstuta till. Och så sticker en sur gubbe ut skallen och skriker:

- Jävla kärring... Du kan ju för fan inte köra ens!!!!

- Oj då!? Stog jag i vägen? Förlåt!

- Jävla fitta... Se till att packa dig i väg!

Men va fan är det frågan om? Ungarna såg ut som fågelholkar i ansiktet och blev rädda... Och på deras frågor om varför si och så hade jag väldigt lite svar....

Jag bara undrar, i mitt stilla sinne, hur ska jag motivera mina barn att öht vårda sitt språk och att ta ansvar för att behandla andra som de själva vill bli behandlade... När vuxna människor beter sig på detta sätt..

Det är en aspekt... Den andra aspekten är... Orka!!??! Visst kan man bli förbannad... Ibland.. Men att söka bråk, fel hos andra eller att bevaka andra för att "hugga" så fort de gör fel... Känns så vrickat, Iaf min värld!

Sjukt tycker jag att det är... Och jag lackar ur på så´nt skitbetende...

Behandla andra som du själv vill bli behandlad... Och ha överseende. För det allra mesta finns det ju en naturlig förklaring att folk gör som dom gör...

POK

Mallahumanistbralla




BloggRegistret.se
^

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fyyyyyyyyyy faaaaaaaaaaaaan va lack jag hade blivit. Gubbhelvete.

Jag verkar förresten ha missat något. Skall ni ha blogg-träff???

Gud så spännande. Vardå? Närdå? Är man bjuden?

Puss o kram /fru P på väg till en grekö :-)

Herr o fru Lundin sa...

Inse läget - han ville ha! fitta... och letade och letade på varje p-plats han kunde köra in me sin jävla långtradare och sen när han såg en sån superpingla som dej rann det över - shit happends! Men va glad för de för han hade säkert både en svettig wiini å äcklig pung och den värsta andedräkten. De e därför ingen vill ha han och de gör han lååååååg.

Majsanochmalla sa...

Fru P...

Gubben fick inget finger... Ungarna var ju med... Men om han bara visste... Att jag gick hem och gjorde voodo på han. Hahha... där fick han!

Du är specialinbjuden av Pangis och mig! Självklart! maila på majsanochmalla@spray.se så får du min privata adress.. Kom igen nu snygging! 14 juni!

Å du... Ha en kanonvecka med "äldsta". Jag och min "mittemellanjämt" var i Grekland en vecka i sept... 3 mammor och 3 9-åringa... Mycket vin/mat blev det!Naaaaajs!

Tanjabejbi... Du har fan rätt... Skon klämde vid "har fan inte fått nå´tt på länge"... Hahhha... Är det så han raggar, så är det förståeligt! Klok du är!

Pok

Mallavillaldrigbliså´nbralla

MonasUniversum sa...

Det är då man går fram och säger följande, med en lugn och trevlig ton:

"Du, du lever inte ett särskilt lyckligt liv va? För du måste vara väldans bitter och ha ett tragiskt liv om du lägger din energi på att bete dig så där när barn finns i närheten."

Sen skakar du på huvudet och säger:

"Stackars dig. Lycka till"

Mycket effektivt. Fungerar alltid.

Majsanochmalla sa...

Tack för tipsen bejbs...


Pok

Mallaantivräkaursigbralla

Anonym sa...

åååå tur det inte var jag , jag hadde vel sagt nått liknade som mona Monica

Anonym sa...

håller med mona!

det bästa i såna här lägen (fast tüsiken inte det enklaste) är att vara lugnare än filochflingor. är du dessutom trevlig och glad lovar jag det tar hus i helvete. särskilt om ni har publik. stackars ungar. och stackars dig. det är fasen inte lätt att bli skälld på. fy.

skäms på gubben.
fy igen.
nu är jag apförbannad.

kan man sälja honom på internet tro
http://www.expressen.se/nyheter/1.1174101/forsokte-salja-sin-bebis-pa-ebay?