söndag 18 maj 2008

Du ska inte tro det blir sååååmar.. Ifall inte nå´n sätter....

Där vinet går in... Går vettet ut! Gammalt beprövat svenskt ordspråk..

Undrar hur mycket hon druckit? För mycket uppenbart!

Skit i det nu... Over and out!



Ärligt sagt.... Hur hysteriskt kan det här med våren/skolavslutning bli egentligen?

Ja men va fan... Vad säger ni om det här schemat bara den här veckan:

Stora T:

M: Utvecklingssamtal fritids.
T: Extrabesök hos tandläkaren. Årligt besök hos optikern... För mycket huvudvärk...
O: Tekniska Museet. (Matsäck fixad tisdag)
T: Avslutning kören ( inköp presenter till alla berörda )
F: Friluftsdag. (matsäck fixad på tordagen)

Lilla T:

M: Utvecklingssamtal fritids.
T: Konstskolans avslutning (Presenter och blommor)
O: Som vanligt... Bara skolan.. Besök hos Oralmotoriska. (pratet)
T: Skansenakvariet ( matsäck fixad onsdag ), besök hos logopeden..
F: Friluftsdag (Matsäck ordnad torsdag )

Malla:

M: Jobba heltid... Utvecklingssamtalen, fixa presenter till konstskolan..
T: Heltid, mammografi, tvätta, fixa matsäck till ST, presenter till körledarna.
O: Heltid, Extra tidigt till skolan. Fixa matsäck till LT
T: Heltid, Städa, tvätta, fixa matsäckar till 2 kids... Besök hos logopeden...
F: Heltid... Med avbrott för dejt.... Jobba kväll pga av det... Samt käka med kära vänner...
L: Jobba.. Middag m vänner..
S: Jobba...

Å så denna vecka då...

M: Hysteriskt...
T: Värre
O: Ännu värre
T... On...
F: And on....
L: ...
S....

Det här är ju bara början.... 24/7 är det som gäller fram tills sommarlovet.... Ge mig knark... någon!??!

Ändå... Måste jag poängtera... Jag är fan inte ensam... Och jag har möjlighet att disponera mitt jobb ganska mycket... Hur fan gör ni andra? Ni/vi är fan i mig underverk!

Pok

Mallakameleontbralla







BloggRegistret.se
^

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade (o)turen att vara gift nær barnen gick i småskolan och det var sånt schema veckorna føre sommarlovet. Man trollar med knæna, skippar sina egna saker før barnens skull och PLANERAR.Och lægger ine en høgre væxel. Exmaken bara føljde med nær jag sade till.
Nu har jag det betydligt lugnare. Minstingen går i nian. Men jag har ændå lyckats få utvceklingssamtal (med mina egna elever) styrelsemøte och førældramøte i minsingens klass, infør skolresan. Jag ombokade utvceklingssamtalen(tænk vilken makt man har som klasssføreståndare), flytade styrelsemøtet och vips har jag tid før førældramøtet och och tonåringarnas redovisning av ett globaliseringsprojekt.

Inte konstigt att vi som jobbar i skolans och barnomsorgen ær helt slut nær sommarlovet kommer :)

Hurra før alla makaløsa førædlrar som lyckas med ett omøjligt projekt varje førsommar! Det ni alla arbetsgivarna!

Majsanochmalla sa...

Jag gör vågen för er lärare... Vilket engagemang! OCh till på köpet så har ni egna ungar att engagera er lika djupt i!

... Mmmm... Inna... Vi är helt otroliga vi föräldrar, inte sällan mammor!

Hoppas du haft en härlig 17 maj!

Pok

Mallaracerfartbralla

Anonym sa...

Du har mitt fulla stöd i din kamp mot galenskapen! Jag ska också sluta handla hos de företag som sponsrar henne. Men tyvärr kommer det nog inte att märkas. För jag handlar ju inte i dagsläget på Trashkompaniet och Lågprispiratens kosmetikavdelning. Men gjorde jag det, skulle jag sluta med det genast!
Lycklig måndag till er båda!

Majsanochmalla sa...

Hahha... BitteBusan.... Ingen jävel kommer märka när en ensamstående morsa med 0 i köpasakertillmigsjälvbudget går till attack... Men va fan! Jag bär min bojkot med stolthet! Det är det som räknas va?

;-)

Ha en superduperdag nu snygging!

Pok

Mallasombojkotardetsomjaginteensharrådattköpabralla

Majsanochmalla sa...

go malla säger jag bara o du vet att jag ställer upp...kukkeliku

SKONILSSON GRUPPE sa...

kuk kel i ku - de roar sig vid Konstitutionsutskottet också.

Anonym sa...

Men Malla: det är ju tanken som räknas, så då borde din bojkott märkas. Ha en bra dag, ditt lilla "fnask"! (för att citera en representant från begåvningsreservens vikariepool)