onsdag 5 november 2008

En annan grej...

Har ju en kompis... Som inte mår så bra...

Å nu jävlar har jag ilsknat till å hennes vägnar..

Hon är snart 40... Hon har 2 fina barn.. Hon har egentligen massor av styrka, massor av energi...

Nu har hennes "sjukt kontrollerande ex".. Kastat ut henne och hennes barn ur huset... Som han tidigare i år "tvingade" henne att skriva över på honom... Utan ett öre i ersättning....

Exet har gladerligen låtit min kompis betala räntor, avgifter.. amorteringar och renoveringar, varje månad i huset.. Och det har inte varit några småpengar direkt... Lika har de delat! Trots att han tjänat mer än henne... Han har gladerligen ätit och druckit för de pengar min vän tjänat... ( Dvs de som han inte räknat in i den gemensamma ekonomin).. Fin människa!??!

Dessutom har han klagat och hackat i all oändlighet på hennes företag, hennes vänner.. mm..mm... Inga har varit tillräckligt bra för honom... (Kan vara så att han lider av hybris?)..

Å så det värsta... Nu har han klagat till "min vän"..På msn.. Att han kommer få det knapert... Inget vin/öl, varje dag.. Ingen god/dyrbar mat, höjda räntor och inga utsvävningar.. Stackars lilla ynkliga skitstövel... Gosingen då!?! Ska vi tycka synd om dig nu?

Vet du... Det här är min ärliga, raka åsikt om dig... Spotta upp dig för fan! Sluta tyck synd om dig själv... Och var inte så osmaklig att du gnäller hos någon som just blivit hemlös med 2 barn... Vem tror du tycker synd om dig?!? Bara du!!! Tro mig!

Om du vore det minsta insiktsfull, sympatisk, godhjärtad... Så skakar du fram ett litet "startkapital" ( 100 000 är väl lämpligt) till min vän... Du packar ihop hennes/barnens saker... Delar allt som ni köpt gemensamt och så packar du in det i en bil.. Och kör det till henne.... Hela du beter dig osmakligt...

Och ... häpp, häpp.... Försök inte lägga över det här inlägget på mitt karlhat... För det finns inte! Och du är ingen karl! Ba sat du vet! OCH hade "min vän" gjort så här mot dig... Hade hon fått fan för det av mig! Så här gör man bara inte!

Hoppas du får kloakråttor i källaren, att det nya virket, på huset, ruttnar i vinter, att moppen du har rostar sönder... Och att du träffar en kvinna som krossar ditt hjärta fullständigt! ...

Mallatyckerduärynkligbralla







BloggRegistret.se^

3 kommentarer:

Monica sa...

här var det ord och inga visor!
Men jag håller med dig !
Usj han ska skämmas som inte delar ordentlig ! Sambo är sambo man har rätt till sin del endå!!!!
sådetså

Majsanochmalla sa...

Vill bara säga till vår vän, att fiso-bert stal din kvinnlighet o glansen i dina ögon.
Nu har du kommit tillbaka, du är så snygg nu vännen o dina ögon lyser...skulle han se dig nu skulle han få spader....
go girl....min styrka är din.

Kram Majsangerotarpajsarn

Storasyster sa...

Japp... Ynkligt är vad det är, och för att säga det rakt ut en Skitstövel... // Stor Soool på er