lördag 1 november 2008

Förbannad...

Det händer faktiskt inte så ofta att jag vaknar förbannad o tovig i håret....Näe jag rukar vakna nöjd, nysminkad och väldigt fin i håret...Ja så brukar det vara.

Men inte i dag, vaknade med sveket av den far mina baran har.

I tisdags så var det dags för barnen att åka till sin pappa, stora H gråtandes hon ville inte åka, och detta mina vänner började redan på Söndagen. Men han övertalade henne och hon skulle få en överaskning då hon kom på Tisdagen. Det tog inte många timmar innan hon ringde och var ledsen..Hon ville verkligen inte vara hos sin pappa.

ÖVERASKNINGEN var att dom skulle ha barnvakt...WOW vilen överasking, nu hade han ju tänkt till och verkligen ordnat för sina barn. Jag säger ingenting om att man inte får ha barnvakt men när läget är som det är med min stora H så varför inte ge henne det hon bäst behöver: kärlek!

När jag hämtade henne i några timmar senare så hade hon talat om för sin pappa att hon var besviken och ville hem till mamma igen. Då säger dåren: Åk du till mamma sen får du stanna där hela veckan!

Tror ni i er vildaste fantasi att han ringt henne för att fråga hur hon mår?
Nej såklart inte hon ska ju straffas....Hon e bara 10 år, gör man så?
Redan på Onsdagen vaknade hon upp med skuldkänslor o saknad efter sin pappa.
Jag ber honom via hans telefonsvarare och sms att prata med henne och att hon ville komma till honom...INGET SVAR, inget samtal till stora H.

Tog ontakt med honom på samma sätt igår Fredag och bad att han skulle ringa henne, inte en gång utan 3 gånger....Ringer han sin 10-åriga dotter? Svaret är nej ännu en gång:
Är inte detta psykisk misshandel av sitt barn???
Och idioten vill ha sina barn halva tiden, vad säger man?
Inte världskalss på honom iaf.

Så det var skönt att skriva av sig innan jag åter ska till slottet o jobba..

Majsantyckersyndomsindotterpajsarn



BloggRegistret.se
^

8 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Det är för jävligt! Just nu behöver H överösas med kärlek och omtanke... En mamma som står stark i det.. Och en pappa som står lika stark brevid!

Mycket kan jag säga om mitt ex.. Men så skulle han aldrig göra.. Han låter barnen komma om de vill komma tidigare till honom...

Pok

MallaserhurlillaHkämparbralla

Majsanochmalla sa...

Malla bralla min vän, så sant...
Jag är stark som 1000 oxar...jag orkar och orkar hur länge som helst. Just därför släpper jag inte tanken om ett sammarbete med barnens pappa..
Majsanserhurminabarnkämparpajsarn

Pangbruden sa...

Vilken satans idiot! Hur fan kan man självmant inte vilja träffa sin abarn eller straffa dom på dylikt sätt.. Hmm undrar om inte stora H skulle må bösta v att bara bo hos dig trots allt.. För det här kommer hin inte orka.. Kram till er..

Fan vad rosa ni fått det här inne:-) Hur har ni fixat denna byline?

Majsanochmalla sa...

Pangis.. Du har gjort helt rätt analys.. Lilla H ska, just nu bara bo med mamma.. Men självklart ska hon ha regelbunden kontakt med sin pappa.. För hur jäkla dum farsan än är.. Så är det den enda pappan H har... Även om han är okapabel på många sätt.. Så älskar han lilla H.. Han kan bara inte bättre!?!? Det är hans förlust... Men något Lilla H måste upptäcka själv!

Pok

Mallahatarattsebarnfaraillabralla

Maria sa...

Ojojoj hur kan man straffa sina barn för något man själv mår dåligt över/ställt till..
Inte heller så moget att gå ner på en 3 årings nivå i ett tjafs med en 10 åringen.. då förlorar man rätt snart.
Larvigt larvigt..

Anonym sa...

Jäkla skitdiot!
Typ som mina barns far...
Min dotter satte upp sin pappa på en pediestal och han föll ganska rejält när hon var 13 år. Hon vägrar att träffa honom numera och har tydligt förklarat för honom varför.
Hela tiden har jag funnits till hands för ungarna, oavsett vad deras pappa gjort(han har positiva sidor också)peppat, stöttat och låtit dem ha mig som stötdämpare när det blivit tufft.
Idag är det pappan som är en ensam och ledsen och jag har världens bästa relation med de finaste ungar som finns!

Så du ska stå på dig Malla! Fortsätt att stötta dina fina ungar, ge dem styrka att klara en knäpp pappa, så kommer de att klara livet på ett bra sätt.
Det är INTE barnens fel att föräldrarna är knäppa/psykopater/omogna/själviska osv.

Kram Inna
skickar goda tankar och styrka till Stora T

Anonym sa...

Både du och Malla verkar ha haft oturen att ha ex som är riktiga stolpskott.... Så trist att det finns så många idiotiska pappor!

Anonym sa...

Mallan.. såklart hon ska ha kontakt med sin pappa.. det fattar jag ju.. men hur kan han välja bort sin dotter.. och svika såhär.. det övergår mitt förstånd..

Suck

POK