måndag 17 november 2008

Löjliga famijen...

Jag och LT sitter i väntrummet på hörselkliniken...

En gång om året travar vi dit och får LT rundsmord.... Och besiktigad...Som 1 000 mila service på bilen.. Ungefär..

Det är så fiffigt upplagt att man får träffa, alla berörda på en och samma dag.. Kan bli lite mastigt för LT... Men efter 5-6 år börjar jag kunna det här.. Jag laddar upp med riskakor, frukt och Ramlösa.. Lågt blodsocker & LT.. Funkar väldigt dåligt.. Learning by doing..

Mellan doktorssamtalet och hjälpmedelspedagogen blev det vätskekontroll.. Ute i väntrummet..

M: LT, raringen.. Du ska få hörapparat...

LT: Mhähh... Gud vad äckligt!!!

M: Va?!?! Det är väl inget äckligt med det!?!

LT: Jag vill väl inte höra rapar!!!

M: Va!?!? Vad säger du nu??

LT: JAG VILL INTE HÖRA DIG RAPA!!!

M: !??! Göta Petteri... Vilken unge du är! Jag sa just att DU SKA FÅ HÖRAPPARAT!

LT: Jaha... Vilken tur då... För jag vill inte höra dina rapar.. Inte doktorns rapar heller...

M:?!??!?

Pok

Mallamammailöjligafamiljenbralla



BloggRegistret.se

7 kommentarer:

Monica sa...

stakkarn hahah flåt att jag skrattar hon är för söt;)

Suzie sa...

Jag har full förståelse för LT, jag vill inte heller höra dig rapa.
I och för sig kan jag tänka mig andra ljud som är betydligt äckligare, men i allafall.

Hon är för gullig!

sofie sa...

Vilket härligt barn du har.Kram

Anonym sa...

Hahaha.... :) Hon e rolig!! Härlig unge....

KRAM

Anonym sa...

ska du sickla i morgon igen ?monica

Anonym sa...

Haha vilken skön unge du har :-)

Pangbruden sa...

Just love that girl!!!!!