tisdag 18 november 2008

Majsan och jag...

Är verkligen lika på många sätt...

Men satans olika också..

Jag, LT, Majsan och hennes H var på stallet. H skulle rida och vi tittade på..

Mina ungar har också ridit.. Inte fan vill jag hålla på med hästar bara för det.. Jag skickade in dem i stallet... Vände ryggen till... Inte för jag är rädd för hästar.. Näe... Jag bara får för livlig fantasi om alla hästhovar som är ute efter just mina älsklingar... Jag pallar inte min livliga fantasi när det gäller ungarna.. Och för den delen.. Hur mycket eller lite man än oroar sig så händer ju hemska saker iaf... Jag har då aldrig hört talas om att oroliga föräldrar slipper olyckliga saker som handlar om barnen.. Men, men..

Och nu när H ska rida.. Inser jag att Majsan och jag är varandras motsatser... Hon, den fd hästrädda mamman tar över.. In i boxen på med rep å snören.. grimmor å allt vad det nu är..
ryar å gapar åt hästen.. Prinsessan H stod utanför och kollade.. Så mamma gjorde rätt..

In i ridhuset.. LT och jag kollade på med stora ögon... På Majsan som ryade till hästen, sprang brevid och hade järnkoll på allt... Fy fan säger jag.. Jag skjutsar gärna, hämtar och lämnar, betalar avgifter och köper bullar eller lotter eller vad fan det nu är som krävs... Men att pröjsa
3 000 pengar för att få älga runt i en manege... Näeee där går min gräns...

Sen ska vi shoppa.. Vi 4:a... Då börjar Majsan prata om sin nya träning.. Där tycker hon att jag ska börja... Armeträning eller vad det nu kallas... Men tjena! Visst säger jag... Får man ta med ungarna, kan man sladda runt på hinderbanan med en cigg i ena handen och en kopp kaffe i andra? Så visst! Majsan suckar...Och viskar tyst, för sig själv om latmaskar, tjockisar och rökmonster...

Å så sist... Men inte minst! Majsan skjutsar hem oss... Så ska vi slänga lite sopor som "lag och säkerhetsjobben" genererar...

Jag har ett helt hus för sopsortering och skit... Bara in med skiten.. Borta.. Om man inte har "skrotnicklas" Majsan med sig... HON HITTAR FAN ALLTID NÅGOT SOM BARA MÅSTE HA.... byråer, hurtsar, hyllor och fan och hans mormor!!! Och jag är den som ska hjälpa till att bära hem hennes skit! Som hon ska måla/fixa och trixa med...

Fatta att det börjar likna fars.. När jag (som inte alls vill spara saker och gammalt skit. Sopstationer/sophus och jag har en nära relation).. Går till mitt sophus med mina gamla saker... Och är nöjd och glad... För att några timmar senare.. Tvingas hjälpa Majsan att baxa in det i hennes bil... Undrar vad grannarna tänker!?!? Inte för att det spelar så stor roll.. I mitt område är det en merit att vara annorlunda! Men lita på att jag själv skulle fundera på scenen.. Om det utspelades inför mina ögon...

För jag kan fan inte förstå... Hur det kan komma sig att jag erbjuder Majsan skit jag inte vill ha... Näeee... Jag behöver ingen så´n... Säger hon.. -Bra då slänger jag den...Jag knallar iväg till sophuset med det ratade objektet... Sen kommer Majsan och ska slänga sopor.. SÅ HITTAR HON MIN SKIT... Å SÅ TVINGAR HON MIG ATT BAXA IN DET JAG NYSS SLÄNGT; DET SOM HON TACKADE NEJ TILL!!! I hennes bil!?!? Alltså... Bara det kommer från sophuset.. Vill hon ha det.. Va fan... Är det inte enklare att slänga in det i bilen direkt.. Från mitt hem!!??! Näee... Då är det väl ingen sport säger Majsan...

Näee... Det här måste vara sport på hög nivå.. För jag tycker det är lika konstigt som att kolla på 22 killar som springer på något grönt, med en skinnbit emellan sig.... Samtidigt som 30 000 andra killar tittar på och skriker okvädningsord, hejarramsor mm.. För att sen efter matchen spöa upp varandra.. Eller tom mörda varandra...

Pok

Mallafattarnadabralla
BloggRegistret.se
^

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är riktiga vänner! Härligt och så obetalbart! Det bästa man har är riktiga vänner. Håll hårt i varandra.

Nu har jag läst ikapp er blogg.
Go girls!
KRAM

Miasomärtröttsomenbrax

Monica sa...

ni är för sköna !
Det är vänner det !!
Hästar , luktar bajs tycker jag ,men dom är fina !

Kan vi inte låna en fyrjuling så kan vi oxå vara med på banan !
Vi kan peppa majsan med att åka bakom henne , sen tar vi med massor av cigg o vin!

Suzie sa...

Jag har förstått att Majsan har en förkärlek för containerfynd. Och vissa är ju rena skatterna medan andra gör sig bäst i just conatinern. Å andra sidan är det en god förmåga att se det vackra och funktionella i det som andra ratar. Att se tingens potiential.

Ni är olika men lika....ni gillar och dras till måndagsexemplar och containerfynd.
Det är väl därför det är så lätt att tycka om er och smittas av er glädje och positiva energi.
Fortsätt så....

sofie sa...

Tack för den härliga skratt attacken jag fick.Ni är guld värda.Kram

Anonym sa...

vilken tid ? jag slutar kl 12,30

Pangbruden sa...

Det måste vara äkta kärlek det här:-)

ullrika sa...

haha! vi är lika i mycket vi också du och jag! fast inte när det gäller hästarna. eller fotbollen.

men när det gäller att snacka, dåå är vi lika! undrar om vi hade suttit i samma "lag"? hade varit så himskens kul att få reda på vilket!!

krams mallan!

Majsanochmalla sa...

Tror en tjejhelg på Varbergs spa skule ge oss svaret... Något att drömma om, fantisera om.. I framtiden!??!

Pok

Mallatrordiskussionernasvågorskullegåtthögabralla