torsdag 27 november 2008

Ondska..

Läser ju en del på nätet... Böcker och tidningar med, för den delen...

Jag är ju en dramaqueen, i mångt och mycket... När jag inte har en "feelgood-day".. Så har jag en förmåga att nosa upp dem som har det värre... "Ont ska med ont" fördrivas.. Typ!

Så då surfar jag runt.. Å vad hittar jag? Joååå... En site med domar mot dömda pedofiler...

Joårååå... Visst! Jag fattar att det ofta är ett psykiskt handikapp som ligger bakom dessa gärningar... Visst.. Jag fattar det rent intellektuellt.. Jag fattar diagnostiseringen.. Joårå..

Men när jag får både bild och namn på peddosarna.. Då blir jag ond.. Riktigt jävla ond.. Då hjälper inget intellekt i världen.. Speciellt inte när jag vet att de flesta förnekar sin handling, dess konsekvenser, för offret..

Domarna är vidriga att läsa.. Så gör då inte det, Malla.. Då slipper du ju veta.. Säger ni, kanske nu... Ni kanske har rätt..

För jag "går i gång" satans perkele... Jag tänke alla onda tankar, tävlar med mig själv om att hitta de mest plågsamma sätt för att långsamt döda asen.. ¨

Om någon terapeut skulle "ta sig in i min hjärna".. Skulle han få ta brandsläckaren med sig! Det brinner! BIG TIME...

Min ondskevindel i hjärnan.. Uppvisar samma "kaliber" som pedofilens.. Vi är lika onda båda två.. Skillnaden är "bara" att:

-Den ena utför sin ondska.. Den andra bara tänker sin...

-Den ena ser bara sina egna behov... -Den andra ser en hel familj/släkt/vänner, som skadas..Som får men för livet...

-Den ena ser det som en rättighet att utsätta oskyldiga barn... -Den andra ser det som en skyldighet att inte göra det..

Men ondskan är lik.... Skrämmande lik.. Undras vad som händer, med mig.. Om något av mina barn drabbas!?! Kommer vi bli "lika på riktigt då"? Risken är hög.. För jag har också ondskan i mig...

Låt det aldrig hända...

Pok

Mallafannenpedofildömdivårstadsdelbralla

6 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut i varje människa bor det en potensiell mördare o det e sant.
Dom flesta av oss har en spärr och precis som du säger tänker onda tankar men att sätta dom i verklighet gör vi dock inte men om nån skulle ge sig på familjen så tror jag att nått hemskt kan hända för reptilhjärnan slår till!
Man kan aldrig veta...på förhand hur man kommer agera.
Men ser man till hur det ser ut så tänker nog dom flesta med förnuftet för om vi skulle agera med reptilhjärnan så skulle det råda kaos inom rättsväsendet och på något märkligt mirakulöst vis så går dessa stackars anhörigas liv vidare utan tanke på hämnd...

Anonym sa...

Jo tack! Man skulle nog inte vilja veta hur man skulle reagera om det hände i ens närhet.
Jag håler med dig om att vi kan skicka kryddor till Anders (Engla och PErnillas mördare)
Jag kan skicka en massa grejjor till honom som han kan få stoppa i sitt fula tryne.. men han kommer inte att må bra av det...

Miasomocksåblirtokargavsåna

Anonym sa...

I helskotta att ondska är lik.. du tänker inte onda tankar du tänker vedergällning.. Viss skillnad där min sköna. pok honey

Anonym sa...

Ja det är svårt att tänka sådär förnuftigt att alla som gör onda saker har nån störning med mera och själv tänker jag mycket på den där idiottyskan som slog ihjäl barnen i Arboga. Jag skulle nog aldrig kunna sitta i en rättegång med henne efteråt om jag var barnets pappa för jag skulle vilja göra saker på henne som inte lämpar sig i skrift!

ullrika sa...

att ge sig på oskyldiga människor. jag förstår inte? barn? varför? vad är det spärr som saknas, för trots att begäret finns där FÅR MAN INTE ge utlopp för det.

jag har också tänkt. på hur jag skulle reagera.

och till sist, tack för värmande tankar hos mig. vi blev glada både jag och Tias. tack!

Majsanochmalla sa...

Ullisen.. Självklara tankar... Bloggvänner är också viktiga vänner..

*kramar om*

Mallastårhärnärdetbehövsbralla