onsdag 5 november 2008

Lite ditt o datt!

Obama... Ja! Jag blir alldeles rörd över symboliken i hans valseger.. Fast jag bara är typ.. 25+ så har jag hört talas om att det är "bara" c:a 40 år sedan svarta fick samma status i USA som de vita.. Lot of shame.. Men ändå! Steget därifrån till en presidentpost är "HUGE".. Men nu är det taget! Och jag är berörd!

McCain får av mig dagens ros... Så snyggt "förlorartal" att han vände sin förlust.. Till a hell of a seger!

ST som tycks ha radar för vad som ska hända och ske.. Tyckte bara att det var självklart! Visste jag väl var hennes kommentar! Ungjärpe.. Hon är sin mamma i "rakt nedstigande led".. Kan och vet allt! ;-)

Och i går kom hon på en annan grej.. Som jag ofta tänker.. Men nästan aldrig säger... Vilken otur jag har.. Faktiskt har ungen rätt... Det händer något, så gott som varje vecka...

Senaste 3 veckorna..

1: Bilen påkörd.. På morgonkröken, på väg till skolan.. En så´n där Lexus.. Bara böt till min fil, på övergångsställe, utan blinkers... Å så när jag hoppade ur bilen gallskrek han okvädningsord.. Om att jag var en käring, fyllo, körkortslös, idiot, fitta... BlaBlabla... Å så fotografera han!

Tack för upplysningen sa jag... Intresseklubben noterar! ... Själv verkar du vara bästa killen! Bra att du fotar det faktum att du brutit mot 3 trafikregler i ett.. Värsta kinderegget ju!

K: Jävla idiotkäring!

M: Okej! Nu har du öppnat glappkäften för sista gången, nu ringer jag snuten! Å så hopp jag in i bilen... Tar upp telefonen och besvarar ungarnas frågor samtidigt... Då kommer grabben fram till bilen och säger:

Du... Förlåt! Jag har möte, jag är stressad.. Jag måste dra.. Kan vi ses på polisstationen i morgon kl 14..

M: Visst.. Men jag ska bara lämna mina knoddar på skolan sen åker jag och besiktigar bilen på IF-skadecenter.. Direkt!

K: Låter bra..

Sen åkte jag och besiktiga bilen.. Skrev hela händelseförloppet.. Åkte till polisstationen nästa dag.. Ingen kille.. Prata lite m polisen som bara garva... Åt att det skulle vara mitt fel...

När jag ringde upp killen.. Tyckte han inte att det fanns så mycket att diskutera... Jag hade ju skrivit i skaderapporten att han gjort 3 generalfel... Så han tyckte jag var en fitta, en gång till... Visst bejbi sa jag.. Jag kan vara vad du vill.. Bara du tar ansvar för ditt fel vid våran krock.. Då la han på luren! Hej då charmtroll... Sa jag !

Nu vägrar grabben att svara på försäkringsbolagets brev.. Han verkar både verbal/smart och behärskad! NOT!

Sen kraschade STs dator.. Efter 4 v på reparation så kommer de fram till att adaptern saknas.. Det är det som är felet...!??! Okej!? Snygg service man får för 300o kr försäkring! Servicekillen säger: Skyll inte på mig, Expert säger, skyll inte på oss... Och jag skriker.. : Skyll för fan hur mycket ni vill på mig.. Bara ni i helvete lagar min dator!..

Igår mejjades vår balkong ner... Njae.. Inte riktigt.. Men det påminner mycket om ett dragspel...

Jag bor på ½-trappa... De asfalterar utanför.. Så nu har chaufförerna full insyn i vårt liv... Och om jag fick önsketänka så är det för jag är så snygg som de glodde på mig och missa balkongen... Men när jag tittar på dem ser de bara trötta och bakis ut... Inte vet jag? Men nu ska jag ringa och jävlas med det också..

Precis som med diskmaskinen som ballat ur (inte ens ett år gammal)... Jävla diskmaskinshelveteskit...

Inte behöver jag sitta sysslolös.. Direkt..

Pok

Mallavarförhänderalltingmigbralla






BloggRegistret.se
^

4 kommentarer:

Monica sa...

men herregud nu fick du mina problem att låta som en piss i mississippi , herregud vad du har varit igenom sista veckorna !!
En lexus ? var det kommandorans pappa?
K,P heter han

Anonym sa...

Ja du får då vara med om mycket skit du! Hoppas det löser sig och jag förstår verkligen om du tappar tron på det manliga släktet med alla idiotiska manliga varelser du verkar ha stött på genom livet! Ge inte upp bara för det finns vettiga nånstans ;)

MonasUniversum sa...

Och vad f-n har JAG att gnälla över...maj gaaad!

MonasUniversum sa...

Och vad f-n har JAG att gnälla över...maj gaaad!