tisdag 25 november 2008

Mallatänkbralla

Känns som jag går på lågvarv just nu...

Jag är lite trött å sliten.. Det är tufft att vara LTs mamma emellanåt... Minst en uppbokning varje vecka.. Hämta/besöka/lämna.. Minst 1 timmes träning varje dag.. Och att hela tiden vara uppmärksam på att "hjälpa henne" förstå samband, hjälpa henne i vardagen... LT är i någon slags utvecklingsålder... Fighterna är många! Just nu vill jag bara vara mamma... Inte någon jävla Florens Nightingale.. Eller hur det nu stavas... Precis som jag fått vara till hennes räkmackesyskon...

Träffa en mamma i skolan i morse.. Hon var glad och lycklig för att hon vunnit vårdnaden om sin lilla... Jävla käring! Hon tyckte det var toppen att den "lilla" och 3 äldre syskon inte skulle få träffa sin pappa.. Som de levt ihop med sen de föddes.. Sen träffa han en annan.. Så nu ska inte ungarna få träffa sin pappa... Finfint jobbat tingsrätten! Alla barn har rätt till sina föräldrar.. Hur bänga man än tycker att de är... 4 barn senare är det väl en jävla underskattning av ens egna val.. Att inte låta barnen ha sin kärlek, till den andra föräldern i fred... Skäms på dig mamman!

Pratade med advokaten i går.. Bodelningen är på G.. Blir ju bra det.. Efter 3 år.. Nu har jag skaffat fram alla papper som efterfrågas, för 5 gången.. Men det skulle förvåna mig mycket.. Om det inte tar 3 år till.. Vill ju bara bli klar med detta. Känns ju osunt att hålla på med så´nt tjafs i all evighet.. Trodde man hade bodelare för att få det snabbt avklarat.. Korkat av mig!

Pok

Malladysterkvistbralla

BloggRegistret.se^

13 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj va jag har läst,bulor i skallen o korkade x...

Fan va jobbigt d e att strida jämt ochspeciellt när man inte ser nått slut på eländet,vissa män ha tagit det som sin livsuppgift att försöka sura ner livet för sina f dettingar men dom har ingen som helst tanke på barnen.
Ujuj vad jag har fått förklara mig som lät son bo m sin korkade far men han måste ju få göra sin lilla stämma hörd o han var 12 då.
Huvudsaken var ju att son hade det bra,figh´ten står stod ju mellan hans far o mig.
Det lustiga är att nu när hans far har gängat sig m min bästa vän så är han aldrig hemma!
han tycks glömma bort att även en tonåring behöver tillsyn..men ve om jag skulle yppa ett knyst bäst att hålla tyst o be son vända sig till mamma.
Jag e ju i allafall hemma.

Ja vad ska man säga om klassmamman man vet ju inte vad hón gått igenom men om fadern inte är olämplig så bör han ju få träffa sina barn.
Hoppas bodeningen inte låter vänta mer på sig,lättare kanske att gå vidare när man inte har så mycket kvar.

P&K

Anonym sa...

Håller sååå med dig! Bra jobbat tingsrätten.... Så han får sota för att hans kärlek tog slut till den mamman genom att inte få träffa sina barn. Bra morsa.... suck!

Ja ja...

Du e i alla fall bäst!

Puss & Kram

Monica sa...

håller med dig dom har rätt till 2 föräldra även om den ene föräldern är dum i huvudet !
Hoppas det blir klart med bodelningen nu!! då kanske du får lite extra lugn ocks¨å!
Skicka LT till mig och ta med djurboken ;)

Majsanochmalla sa...

Garbo.. Tack för uppmuntran.. Tror vi har ett och annat att "tjöta om".. Över ett glas vin eller 2!
;-)

Nina... Tyst! Gå å föd bäbys nu!
;-).. Jag pallar inte att vara medgravid längre!

Monica.. Kan jag skicka över henne i taxi? ;-) Hur mår du?

Pok

Mallanifårmigattorkalitetillbralla

Anonym sa...

I agree! Att förvägra barnen både sina föräldrar är för jäkligt. OM det inte finns en himla bar anledning till det, förståss.

Maria sa...

Konstig mamma tycker jag.. herregud, hellre en dålig pappa än ingen pappa alls.. galet.. påminner mig om några som gjorde just så, tog bort pappan pga att han knarkade och det slog tillbaka när pojken blev 15, då rymde han dit för han hade ju inte fattat vad felet var med pappan så pappan var ju fortfarande hans hjälte.. Det gick uppför pojken försent hur pappan var.. usch. Nu har det löst sig iaf. Jag håller med dig där, båda föräldrar har barnen rätt till. skicka LT till Monica så kan dom komma hit och leka :)

Anonym sa...

Visst är det så att alla har barn har rätt båda sina föräldrar. Du kommer att belönas för ditt sätt att agera.

Bodelning vad är det för något? Mina barns far blåste mig på halva boet och jag vågade inte bråka. Visst har jag superkass ekonomi, men det är han som har det ännu sämre idag. Jag är skadeglad när barnen inte ser.

kram till världens bästa mamma

MonasUniversum sa...

Jag ska pigga upp dig på fredag. Ja just det, måste nog ringa MajsanBajsan och kolla läget först!

ullrika sa...

vill egentligen inte tycka nåt om det här men kan inte låta bli:

vi vet ju faktiskt inte vad det är pappan har gjort? kan ju faktiskt va nåt mycket värre än att ha slutat älska mamman...

ville bara säga det!

ps. ha så kul på fredag! tänk lite på mig!

Majsanochmalla sa...

Ullisen.. Du har helt rätt! Man kan inte dömma någon utan att veta "hela sanningen".

Det som jag mest "går igång på".. Är att mamman och pappan varit ett par i så många år... Han kanske varit ett svin hela tiden!!??! OBS spekulation!!! Och då har inte mamman gjort några åtgärder för att förbättra... För barnens skull.. Men nu plötsligt blir, eventuella fel/brister hos pappan så akuta att barnen inte ska få träffa honom... Ens varannan söndag!

Jag köper inte riktigt det resonemanget... Och utan att gå in på detaljer (familjens situation är lite speciell, jag vill inte vara den som outar).. Mamman är ganska naiv och bitter..

Och det är så illa att en hel släkt tas ifrån barnen. Det är inte okej..

Arg och ledsen får man vara men man får inte lägga egna känslor på barnen.. Man MÅSTE stå över.. För barnens skull... Låta varannan söndag med pappa/släkten bli något bra/positivt.. Det är bara några timmar.. Men det ger barnen iaf en chans att etablera något med pappa/släkten.. Så barnens "väg" blir enklare för dem.. Är pappan en idiot.. Ja men då upptäcker ungarna det ändå..

Kanske är jag en idiot.. Som ändå tror att barnen har en bra utvecklingspotensial.. Med en "mindre bra förälder"... Än utan en förälder. Fantasier skapar ofta mer bryderier.. Än vad verkligheten gör.. Både för barn och vuxna.. (egen teori/erfarenhet)...
´
Pok

Mallafunderarklurarpåolikaviktiga/oviktigasakerbralla

Majsanochmalla sa...

Ullisen.. Jag vinar för dig på fredag.. Du är med!

Sen tar vi Kurhotellet i V-berg!

Pok

Mallakommersaknadigbralla

ullrika sa...

jag förstod att du hade mer kött på dina ben, men jag ville ändå vara lite draallaöversammakam och visa att jag inte tycker det är fel att hålla föräldrar borta från sina barn under vissa hemska förutsättningar... tror du kanske förstår hur jag tänker...

ååh! kusthotellet!! ajm inn! nu blidde jag alldeles pirrig :)

sov nu!
go'natt!

Mummel sa...

Vete fan om jag kan tro på det...

Ensam vårdnad innebär inte att man kan förvägra barnen rätten till den andra föräldern. Vårdnad har inget med umgänge att göra.

Däremot kan det kanske vara så att pappa v ä l j e r att försvinna?

Mamman kan aldrig vägra umgänge. Gör hon det riskerar hon att mista vårdnaden helt och hållet - den kan mao tilldömas den andre föräldern.

Barnens rätt ska sättas i fokus.

Kanske mamman inte har koll på reglerna?